AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
470

Positioneringslyse 535i -89 ?

Ec
17
EcleftiC
535i -89
Hejsan!

Har upptäckt något väldigt mysko på min fina bil.
När jag slår på tändningen, och sätter igång parkeringslyset så lyser bara höger baklyckta, och vänster framlyse (parkeringslyset...). (i detta läget lyser ej skyltbelysningen)

När jag sedan slår igång vanligt lyse så slocknar höger baklyckta, och vänster baklyckta tänds istället. Vänster parkeringslyse fram släcks, och höger tänds (Båda framlycktorna är även tända i detta läget). (i detta läge tänds skyltbelysningen)

Finns det någon som har någon som helst aning om varför det är på detta viset, och hur man åtgärdar detta?

Jag har hört något om att det kan vara något "Positioneringslyse", men jag hittar ingen knapp för att ändra om läget på den.
Hhhmmm,, nu drar jag iväg ett riktigt långskott här men kolla jordningen... Dra en ordentlig kabel från minuspolen på batteri till en jordpunkt någonstans å se om det blir bättre. Dålig jord kan skapa många lustiga elfel!

Värt ett försök iallafall, kosta ju inte många kronor att testa!
Ec
17
EcleftiC
535i -89
Har för mig att vi kollat jordningen redan, men verkar inte som det är där felet ligger.
Ec
17
EcleftiC
535i -89
ändring...

När jag har tändingen igång och parkeringsljuset så lyser vänster perkeringslyse fram och vänster bak.

När jag har vanligt lyse igång är det höger sida som gäller...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.