|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver byta bromsbelägg på en M3 e36 3.0 limo från 95. Verkstads killen som skulle byta beläggen sa att det var en brytning mellan olika typer av bromsbelägg 95, så han kunde inte säkert säga vilka utav de 2 typer som fanns som skulle passa. Är det någon som vet hur jag tar reda på vilka som passar utan att behöva provmontera? Jag har för mig att förra ägaren vid något tillfälle skrev m3 - 95"B". Åandra sidan tror jag att bilen togs ut tidigt 95, i februari. | |
M3-lappen |
det bästa är om du har med dig chassie numret när du beställer. det verkar finnas en uppsjö av delar till 95orna. så det är säkrast att va lite mer förberedd.. det skulle jag göra iaf. jag har också en 95a.. |
|
3.2 orna började tillverkas sent 95. Och det är väl det som är brytningen. Och det som blir annorlunda är väl skivorna? Vilka dock passar på 3.0:or också. Här kan du kolla med chassinummer osv. Länk |
|
|
Erik, skoj att du har kvar bilen! Hoppas allt funkar som det ska! |
|
| Länk | |
|
Det var inte svårare än så att skillnaden låg mellan 3.0 och 3.2 så nu är beläggen bytta. Tyvärr så slocknade inte varningslampan på instrument panelen :S Nån som har tips på det? Måste den vara släckt vid besiktning? Bilen ska besiktigas på fredag. Måste byta ena reg skylts lampan också. Ska man bända bort glaset utifrån eller måste man gå innifrån? Nån som vet? Och jo Mosse jag har kvar bilen, den går fint. Har egentligen bara haft vanliga slitage kostnader. Vad äger du för bil nu? |
|
Gemini__ |
Bytte du slitagevarnaren också? Om lampan lyser ändå kan beläggen fram var på väg att ta slut. Mvh: Thomas |
| Jag bytte alla runt om. Bytte inte slitagevarnare. Måste man det för att lampan ska slockna? | |
Gemini__ |
Det stämmer bra det. Kostar inte många kronor att köpa, sen är det bara att tuta och köra. =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.