|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har kikat närmre på dessa 2 E36:or! Båda faller in i min prisklass och ser grymma ut, mao något jag blir oerhört sugen på. Vad tror ni om dem? Länk Länk Tack på förhand!! Mattias Beemer, a way of life. | |
|
Bägge är importerade 2002, den första med 10 (!) ägare och den andra, coupén med 4 ägare sen dess. Jag hade valt coupén om jag måste välja någon av dem. Att försäljaren säger att den har m3 paket eller kjolar är bara snack, det som finns är m3 front och backspeglar. Det jag inte förstår är vad det Alpine märket eller "intyget" gör under temperaturvreden, är det något man har satt dit i efterhand eller var den där från fabrik, på vägverkets sida står det inget om att det är en Alpina. Enligt dem är det en 325i med 141 kW och 192 hk. Den första, sedanen, gillade jag inte alls. Behöver inte gå in på detaljer men 10 ägare sen -02, taskig lack, skum "styling", trimmad av BMW (?), helt enkelt för mkt kebab om du förstår hur jag menar. Coupén har ju icke vanos motorn men det skulle jag skita i, i detta fall. Men ring och fråga ägaren till coupén om vad det där Alpine intyger gör i bilen och kolla upp eventuell histrorik på den. En 1992:a som gått 17 kmil är nog säkerligen skruvad, importerad -02. |
|
|
kollat in ratten i coupén? kan ju iofs vara bytt, men de skvallrar iaf om att ägaren inte verkar vara helt pedantisk å bry sej så mkt som skick på grejerna.. visst man kan köpa en ny ratt..men hur ser resten av bilen ut om han låter en ratt se ut sådär? hade ja vart dej så hade ja kollat vidare faktiskt...finns ett rätt bra utbud på bilar... mvh |
|
|
MD tack för bra tips, jag fattar vad du menar med för mkt kebab....! Jag tog kontakt med killen som ägde den, alltså den med 10 ägare, och han påstod att den gått i famlijen.. Nej den skiter jag i kan jag ju säga, lite dåligt uppmötande fick man dessutom också. Den andre verkar rätt okej faktiskt. Ska ringa han idag o fråga han lite grejjer, den verkar rättså fin annars och att det är skin och ny bes/skattad är ju sketfint. Men ratten den va verkligen sleten så man får noga titta igenom en extra gång hur den är i helhet. Det står ju dessutom att bilen är i mycket bra och pedantiskt skick, får helt enkelt åka o ta en kik på den nån dag i veckan. Förresten, om allt verkar ok på bilen, hur är priset? Är det högt eller är det sådär? Tycker att det är lite högt, men jag vet inte värdet på en sådan riktigt. Det handlar om en bytes affär, har en BMW 525i 93:a. Tänkt lägga ut den för 29 000 ca.. Så jag föreslog byte per mail och han sa att jag skuulle göra av mig. Självklart får jag ge emellan en del då. |
|
|
Om det är äkta kebab kan ju 10 ägare vara inom familjen :D Nä, nu var jag dum, fy mig.. |
|
|
hahahaha Beemer, a way of life. |
|
|
Bil 1: ""bilen är trimad hos bmw vet ej hur mycket den har men de känns att de är en bit över 230 hk..."" Eehhhhhhh??? Okej......Han vet inte vad som är gjort med motorn men lika fan så kan han känna att den har 230hk. Vilket bullshit! Bil 2: Den ratten kan bara se ut så av två anledningar. 1: Föraren till den bilen lider av kraftiga förhårdnader på händerna samt rengör ratten med ett kraftigt sandpapper regelbundet. 2: Bilen har gått det dubbélt så många mil som står i annonsen. Min bil har gått över 20.000mil och det finns knappt nån tillstymmelse till slitage på ratten inte i närheten av hur den ser ut. Mitt tips: KÖP EJ NÅN UTAV DE DÄR LIKEN!!!!!!! Finns mängder med BMW så är intressantare än de där två. |
|
| Kan tillägga att Bil 2 inte alls har nått med Alpina att göra mer än fälgarna som verkar komma därifrån. "Alpina skylten" framför växelspaket än fejk det är inte ens nån alpina spoiler på den eller nån inredning från Alpina. Dessutom snikutrustad utan dess like. | |
|
Ja, det var det som jag också reagerade över. Vad gör skylten där? Ok, fälgar har den, även en Alpina vinge ser det ut som (osäker). Men skylten sitter inte där om det vore från fabrik, så man undrar ju. Den första med 10 ägare är ju bara att glömma, som vi alla är överrens om, coupén är skum den också. Men om man nu måste välja mellan dem 2 bilarna så är det ju självklart nr 2 man väljer. Ratten var gräslig, även de träimitaionerna, men de kan ma byta rätt så enkelt. Jag är tveksam, skulle nog kikat på nån annan men om du själv är intresserad och kan byta med honom så är det upp till dig. Men se till att kolla bilen grundligt, som jag sa är risken stor för att den är skruvad. |
|
|
Jag ska åka o kolla på den imorgon (idag!). Då ska det göras en redig koll på bilen, ser det illa ut ok säg bara att jag ringer sen när jag tänkt, så säger man bara att det va för dåligt skick etc. Ratten va riktigt sleten också.. men men det visar sig imorgon. återkommer med hur det såg ut Beemer, a way of life. |
|
|
Jag hade inte lagt mer energi på nån av dessa bilar mer än att kolla "till salu annonsen" //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
TP_: Om ägare av bil nr.2 är pedantisk så är bilen på bilden inte hans! Den verkar jävligt snuskig med skräp på golvet, golvmattan från micro ligger på tvären, ratten, som nämnts tidigare, måste ha rullat +30' mil etc. Det måste finnas bra mycket finare bilar än dessa två, eller var det de två billigaste?! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Vad tror du om denna istället? Rent spontant tycker jag den känns seriösare. Länk |
|
| DET KÄNNS ATT DEN HAR 230 HK, HEHEHEH | |
AlpinaB6 |
dra till med ett redigt skam bud, 25 tusen för coupen |
|
Den sista ser ju trevlig ut, är ju dessutom inte förstörd av stylingfreaks. Räcker att lacka ner den och hänga på snygga 17" fälgar och eventuellt vita blinkersglas så blir det en riktigt trevlig bil :) Iofs är bilder farliga att bedömma en bil efter, var själv och kollade på en 325 cab för ett tag sen som såg riktigt fin ut på bilderna men som varit "helbombad" och dåligt reparerad *ryser*. Någon stackare har visst köpt den nu........ Kolla med kritiska ögon när du köper. |
|
|
Den sista som "Carl L" länkade till ser helt okej ut men kolla på fälgarna ser det inte ut att vara M3 fälgar? Om det är äkta så tycker jag de ser väldigt små ut, har för mig att M3:an har 17" och de på bilen ser ut att vara 15" eller?. Hur som helst så låt dig inte avskräckas av miltalen, är de bara välvårdade och servade så behöver du inte vara speciellt orolig. Samma ägare de 10sista åren bådar gott. |
|
|
fälgarna är inte 17" utan 15". Finns (kopia) på m3 hjulen... snyggare än plåtisar iaf //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Skulle ringa killen som hade bilen idag och bestämma tid för träff, men fick inte tag på honom. Skulle ringa vid 10.00, fick inte tag på honom då, inte 10.30, inte 11.00 och inte 12.00. Ok jag skiter i hela grejjen. Tråkigt med sånt folk, killen pratade dålig svenska och var välldigt lurig på telefon så man fick lite skumt intryck! Det som lockade var just att det vamöjligt med byte, alltså 525+ pengar etc. Men skippar det nu och letar efter en fin 540 eller M5 E34 istället. Men hursomhellst, tack hemskt mycket för alla svar! Beemer, a way of life. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.