|
|
|
|---|---|
|
Fick mitt Kina interface häromdagen och har lekt runt lite med det och Carsoft 6.5, men tyvärr så funkar det inte att läsa ur alla moduler. Kan t.ex inte se att jag har ABS eller antispin fastän jag har det och det fungerar, är detta en begränsning i Carsoft eller är det nå knas med min bil? //Daniel | |
|
Nu vet jag inte hur Z3an ser ut, men på e39an så har du två uttag, för att Carsoft ska fungera med avläsningen så måste uttaget under huven användas. Vad säger Carsoft om dom modulerna den inte kan läsa? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Jag har bara ett uttag under huven och det är det jag har använt mig av. Carsoft säger att jag har bara 4st moduler: DME/DDE AIRBAG ZKE/ZVM EWS Alla andra moduler får jag följande svar Status: Module does not respond Vilket innebär att jag inte har ABS/ASC, LCM vilket jag ska ha om man kollar i hjälp filen för Carsoft. //Daniel |
|
|
toksmurfen: Nu kan jag visserligen ingenting om sånt här, men jag har ett uttag på plastpanelen under ratten märkt OBD. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Masten: Hmm det har jag inte sett... måste leta lite där, så ska jag testa att ansluta där och se vad som händer..... //Daniel |
|
|
Masten: Skulle du kunna ta ett kort och skicka det till mig, jag hittar inget uttag på plastpanelen under ratten, var ut och leta nu under lunchen.... Har dubbelkollat allting igen och den enda moduler jag kan läsa ut är de ovanstående, finns det nån annan som får ut fler moduler? //Daniel |
|
|
OBD uttaget har inte jag heller, det är bara Nyare bilar som har det, vet ej när BMW kom med det till sina bilar men om Masten har det på sin 99'a och jag inte har det måste det ju ligga i gränslandet 98-99(doh!) i alla fall på Z3 med det är ju olika på olika bilar. Om man har OBD kontakten så behöver man inte köpa special BMW avläsare för att lösa odom enklaste felen såsom läsa av motor felkoder, släcka motorlampan osv pga av att OBD är då standardiserat, dock så har man den runda BMW kontakten är det BMW Zpezial progg som CarSoft som gäller. Det officiella OBD II interfacet ser ung. ut som en scartkontakt. Se länk: Länk Vilket Kina program/kit har införskaffats? /Peter |
|
|
Hoppsan, jag har visst glömt att svara på det du skrev, toksmurfen. Hur som helst, det verkar som om OBDII-uttaget under ratten kom i samband med årsmodellskiftet 98/99 på 2.8. På Z3M kom det, enligt BMW ASAP, när S54-motorn gjorde entré 2001. Här är en bild som visar var under ratten uttaget sitter iaf: Länk /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
pgr69: Ok det var ju bra, jag har införskaffat mig Carsoft 6.1 interfacet och Carsoft 6.5 Ska testa att läsa ut bilen med Carsoft 6.1 och se om det blir nån skillnad, men troligtvis inte.... Masten: Ingen fara :) Det låter ju ganska så troligt att det kom i modelskiftet -98/-99, eftersom du har det och pgr69 inte har det. Kom det verkligen så sent på Z3M, det var väldigt sent. Men problemet kvarstår dock, kan bara läsa ut 4st moduler men Carsoft listar att den klarar av 11st moduler för Z3:an.... nån annan i Borlänge med omnejd som har en -97 som man skulle kunna få testa att läsa ut vilka moduler som ni har??? //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.