|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som vet om det går att montera BMW original LED bakljus på en 330Ci -01 utan att byta ljusmodul? Har hört att ljusmodulen felindikerar annars, men att man kan gå runt det med ett par resistorer. Någon som har testat? /Thomas | |
|
Du kan stöta på två problem, dels att du får felmeddelande i checkkontrollen för trasigt bakljus, dels att du får korta men synliga ljusblink i bakljusen trots att ljuset är släckt (coldtest från ljusmodulen). På mektipset om elsystem mm finns en fix för diodbakljus, det är lite mer än ett par resistorer. FP |
|
|
Här finns mer info: Länk samt Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Tack wendtan, precis vad jag var ute efter! | |
|
Hrm, undras var GarretF hittat kopplingsschemat med kabelfärger osv....) FP |
|
|
Hehe, jag postade det ursprungligen, så skall du skylla på någon så skyll på mig :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Vet inte om det är nån skillnad på en 01a och en 02a, men en kompis som var i samma situation åkte förbi BMW och de koda om ljusmodulen på 5min. | |
|
from MY2002 är LCM förberedd för detta, vilket bara fodrar en ändring i konfigureringen via DIS+ . Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ingen som testat FK's LED kit? Ser ju snygga ut på denna bilden iaf: Länk För dem är väl bara plug & play i princip? /Thomas |
|
| Större bild: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.