AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
690

bmw 328 e36 eller Evo 1-2

alex_328
Funderar på att kanske skaffa mig en evo 1'a eller 2'a
ser ut att vara riktigt roliga o snabba bilar . när man justera lite .. under motorn .

för och nackdelar mellan BMw e36 och evo ?

Skriv allt ni kan .. från motor. uttustning .. svaka punkter starka punkter , försäkring , satt .. allt .. ja

vem kör från vem ?
det jag vet är att bmw e36 är mycket skönare att åka i och mer påkostad inredning.. en evo är rolig att leka med men sen då??.. kvaliten i inredninge på en evo är kass.. det dem har koncentrerat sig på är ju körglädje men även men massa prestanda.. en 328 har väl lite mindre av de men samtidigt mer komfort och är en mer bruksbil än evo
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Börja med att fråga dig vad du vill med ditt bilägande. En evo är en leksak med m3 prestanda. Och med lite godis under huven har man enkelt 350 driftsäkra hästar i en liten lätt bil. Prestandan blir enorm. Håller du prestanda som 1:a prioritet är saken avklarad. 328 är inte ens i närheten.

Men som "bmw_jerry" skriver så är 328 en bättre bruksbil om man inte är lika noga med prestandan. En annan fördel med 328 är att man har ratten på "rätt" sida.

alex_328
lexcom ! ratten spelar ingen rol det vänjer man sig efter 5 minuter hur det funkar ..

328'an är mer påkostad .. men som en vänn sa till mig

en Evo är en renodlad race bil för gatan ..

riktigt sportig och fin .. Kommer behålla min 328 . men en dag tänker jag ha en evo i alla fall i min sammling.. när jag blir äldre..

Bättre att ha EVOn när man är lite yngre. En steg 1 EVO har ca låg 12a och över 170 i slutfart som prestanda. Alltså bättre än M3 E46.
he
64
hellebjork
325iM -90
En evo går utmärkt att ha som bruksbil, har haft det själv - så varför inte? 4 dörrar, välutrustad, gott om lastutrymme och gasar man inte som en dåre så drar den bensin som vilken Volvo 240 som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.