|
|
|
|---|---|
|
har köpt en 325tds från 1995 med m51 d25 motor. är det vanos på dessa? anledningen är att jag kanske har en dålig topp packning som måste bytas, och det ska väl inte va så svårt om den ej har vanos?? är ny på bmw diesel. | |
|
nope gå in på Länk när du behöver hjälp med mekandet bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
| som jag trodde då=) men är det svårt att byta topp packningen själv då? tänkte på det med kamkedjan m.m?? har skruvat mycke m20 b25 motor m.m, men alldrig diesel å kedja. skulle ha haft en rep bok, typ heinz... finns det till m51? | |
| haynes menade jag förstås. | |
|
OM du tar isär toppen lömna in den och provtryck den då så du ej har någon spricka i den.. och så byter du bulltar och planar den med hoppas de löser sig Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
| ja, det är ju bäst å göra det, men om man ser klart och tydligt att det är packningen som är blåst, så känns det onödigt.. sen behöver jag bilen på veckorna, då jag måste pendla 5 mil till arbetet, så skulle ju kännas fint å få byta på en helg. men e ju inte kul om toppen e sprucken/skev å jag monterar ihop den... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.