AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
800

Att se upp med vid köp av 750 e32?

Visa användare
243
McLarry
316 it-95 jobbarbilen
320im touring-98(frugans)
740ia e32 sommar bilen
Har varit på g länge att köpa en sommarglidare, då en Camaro
typ 80-talare eller nåt liknande, men varje gång jag hittar någe
intressant känns det som om att jag inte skulle bli nöjd.
Har mer & mer sneglat på en 7:a 740-750. Har redan 2 Bmw
e34or så en e32:a blir det i så fall. Vet att det kan bli dyrt
men vad ska man tänka på innan man slår till.
Tacksam för alla tips.

Larry
ko
159
komfortnissen
750 IAL Highline -90
525IA-92
Har precis skaffat en 750 och utan att på minsta vis utge mig för att vara BMW-expert är mitt främsta råd att provköra, provköra, sen provköra och avsluta med en provtur. Jag hade ingen aning om hur en frisk E32 skulle kännas när jag började leta och hade jag varit mer het på gröten i början och slagit till så fort jag hittade en som "gick bra" hade jag gjort ett riktigt nerköp.
Har du provat riktigt många i alla prisklasser så har du en mycket god chans att få en jäkligt skön glidare för riktigt lite pengar. Spannet från en "helfräsch" 750 för 59000, se powerbörsen, som vid provkörning visade sig som ett totalt överpris, till ganska ok 740 för 20000 som faktiskt var ok vid test är ju förhållandevis stort och det är tveklöst vilken som ger mest för pengarna.

Det tekniska kan du, som jag gjorde, läsa i två veckor om både här i "sök inlägg" och på diverse länkar som en sökning ger tips om. I slutändan gör i varje fall jag så att jag låter känslan avgöra. När du sätter dig i den du faktiskt kommer att köpa känns det direkt rätt redan vid första kickdownen och vid första lockup-läget på motorväg.

Tycker i varje fall jag...

mvh,komfortnissen
Visa användare
243
McLarry
316 it-95 jobbarbilen
740ia e32 sommar bilen
komfortnissen.
Tack för ett aldeles utmärkt svar.

Larry
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo det är ganska precis som komfortnissen säger. Jag fegade och köpte en 735:a. Såhär i efterhand har jag kommit fram till att det var ett ganska bra köp för 16000kr. Nya däck och all el funkar. Motorn går hur bra som helst och lådan känns helt perfekt. Å att det är en "L" version är helt underbart.

Felen är att AC ej funkar. Samt att jag har lite vibrationer vid acceleration i låga farter. Men för 16000kr... så?!

Funderar dock på en starkare E32:a i framtiden... :)

mvh

Du ska ha en 750 från 1991 eller nyare om du ska ha E32.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
243
McLarry
316 it-95 jobbarbilen
740ia e32 sommar bilen
Bara ut på marknaden å börja leta.
Tack för alla svar.

Larry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.