|
|
|
|---|---|
| Har en 318i-92,som tar ca 0,8-0,85 l/mil.Hur mycke mer tar en 325i-92?Har hört att man ska ha 2,5 liters sexan från 94 och nyare,om man ska köpa en 325i-e36.Vanos motorn. | |
|
Min bil snittar på 1,1 liter i milen, MEN det är nästan bara stadskörning. Men så fort man får lite landsvägsmil på trippen så sjönker snittet fort. Jag körde Västerås-Falun i vintras, då snittade bilen på 0.76 (Det var snorhalt och riktigt snöovänder då), och jag var aldrig över 100km/h, men det visar iaf att den kan gå riktigt snålt man man bara låter bli att gasa så hårt. |
|
| jag har en 325 -93 vanos,tar 0,85 normal landsväg,stadskörning har jag aldrig viljat kolla upp..... | |
|
Ligger nog på en 1,2 i snitt, kör dock mestadels stadsskörning, OCH det är en automat :) Brukar åka en 6-7 mil till mor & far ibland, runt 0,7-0,8, OM man ge fan i kör om hela tiden :D |
|
|
Min 92a utan vanos lyckades jag köra på 0,98 en gång... :-) Annars låg den 1,05-1,15 på sommarhalvåret. Runt 1,15-1,2 vintertid med kallstarter. Blandad körning. Men jag fick den aldrig över 1,3 hur jag än gjorde :-) /Olof |
|
|
Vanos kom -93 för övrigt. Min 93'a är byggd i slutet på -92 och den har Vanos. Det säga ju att M52 ska va lite mer ekonomsk, troligen för att bilen väger så mkt mindre med alu block, är väl 95-96 -> man ska gå på då. |
|
|
Beror ju som alla säger på hur din körning är. Kör jag aggesivt med många omkörningar osv ökar förb självklart. Värden som jag mätt upp är: 100km/h:0,85/mil 140km/h:1-1,1 L/mil 160km/h 1,25L/mil 180km/h 1,4+ ca Detta är med nollställd bränslemätare vid fart alltså inga acc medräknat, sträckan jag mätte var väl ca 2 mil typ för att få ett genomsnittligt resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.