AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.619

Biltemas polermaskin?

Hur pass bra är den som kostar 299kr (eller-vad-det-nu-var). Är den värd 300 spänn? Just nu har jag ingen maskin alls, och vill polera bilen...
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Cyclo-kopian? Två skallar på, isf bara att öppna lädret...
Precis, den med dubbla oscillerande huvuden och steglös ställning.

När jag kör hem till Övik i eftermiddag ska jag svänga förbi Biltema i rödljusenas stad (Uppsala) och köpa mig en. 300kr är inte så farligt dyrt ändå.

MVH Erik
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Berätta gärna om den dög att polera med, är på G att köpa nått liknande.
Finns ju på rusta, clasohlson, micro oxå för en hundring mer.

___
BMW 740iA Länk
Men köp med riktiga polerhättor för dom som medföljer är skrattretande. Dom vita Marshmallows hättorna funkar inte kort och gott... Micro säljer AutoSmart gula hättor som passar bra till Biltema maskinen.
Gokväll!

Nu har jag hunnit polera inte mindre än 3 bilar med maskinen, och jag kan inte säga annat än att jag är jättenöjd! Har polerat min, min mormors och pappas bil. Har dock bara dokumenterat skillnaden på min bil, och jag hoppas att ni inte dödar mig för att jag har gått över till Saab. ;)

Bilder:

Huven
Länk

Taket (före/efter)
Länk
Länk

Sidan (före/efter)
Länk
Länk

Tyvärr fick jag ingen bra bild från samma sida, men tro mig, båda sidorna var lika illa.

Mer bilder på Garaget.org:
Länk
Glömde skriva att det knappt går att köpa nåt bättre för 298kr. Det enda som var lite jobbigt var att den levde om ganska mycket. Men som tur är så används den inte allt för ofta (bortsett från nyhetensbehag).

Jobbigt att det inte finns nån editeringsfunktion på forumet...
Erik: Vad använder du för medel till maskinen och hur går du till väga?
Skulle du kunna länka till vilken maskin du köpte samt vilka hättor till!

Mvh Henrik
funka bra för mig med, körde biltemas vaxpolish också, fick ok betyg i ett äldre test av ams. fin glans vart de iaf iaf.
Sent ska syndaren vakna, sägs det. Jag använde Sonax Cleaner/vax (2in1) och tog närmsta vax jag kunde hitta, Hagmans vax som fungerade långt över förväntan!
Det här är maskinen i fråga: Länk

Jag kör med Autosmarts gula hättor, dom säljs lite varstans.

MVH Erik
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.