|
|
|
|---|---|
|
har en bmw 320 1984 som ja ska ta loss oljetråget på. Alla synliga skruvar är urtagna men sen sitter de väl nån bakom kåpan vid växellådan ? 4 långa vanliga sen oxå 3 st torx ? Vilken torx är det ? | |
| skulle gärna behöva svar omgående. | |
|
Har brukat använt ringnyckel på dem. Storlek 8 & 10 tror jag. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kolla denna sidan om du behöver hjälp, där finns allt till hela bilen! Kanon sida med samma bilder som BMW använder vid reperationer mm...! Länk Ha re! AndyE30 |
|
E30_320i |
jag harf problemet till dej, jag har sådan ttork hemma, sko kolla vilka de va, hamnade i samma problem, kommear det underdagen i morron*! Mvh Tommy Obs är jävligt Toppad, så stavningen är noginte den bästa! Tommy |
| ja de löste sig , var en 4st E10 torx där , brukar gå med 8 ringnyckel har jag för mig men det gick inte nu , satt rätt hårt! Lyckades ta ner tråget utan att lyfta motorn eller ta ner nån balk eller så men de verkar vara rätt bökigt att få tillbaka det :P | |
|
Japp, har också gjort det utan att ta ner balken eller lyfta motorn men det är som du säger riktigt pilligt när man ska ha tillbaka det. Helst skulle man haft tre händer med riktigt långa och smala fingrar när man ska ha tillbaka oljepumpen med tråget på plats. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Andy E30> ETKn används inte av BMW som underlag vid verkstadsarbete utan endast vid reservdelsbeställning eller sökning. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 www.sandtler.se |
|
|
Bilderna i ETKn stämmer ibland dåligt eller inte alls mot verkligheten. Kan tillägga att det underlättar att lossa motorfästena och "lyfta" motorn en smula. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 www.sandtler.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.