|
|
|
|---|---|
|
Tja ba. Klimandisplayen fungerar inte. Det är ju ett klassiskt fel... men... jag har läst i stort sett allt om hur man löder om den där kondensatorn på 0.47 microfarad... På min kondesator stå det 0.47 M63 (har jag för mig)... slår på tädningen men får inte fram någe liv i knapparna och display ändå... Jag testade med den här nya kondensatorn också. Har köpt en kondensator 0.47 microfarad och 100 Volt. Gubben i Tv affären där jag köpte den sade att det inte skulle göra någe skillnad ifall det var 100 Volt i stället för 50 Volt... Länk på han amerikanen som har bilder och visar hur man och vad man ska löda om säger ju att man ska ha en på 0.47 microfarad och 50 Volt.... Jag har försökt löda om fler punkten på kretskortet som såg lite dåliga ut ifall det var någe glapp där med.. Nu är ju frågan: Om någon vet exakt vad som är felet... Tror ni att det gör stor skillnad för att jag köpte en på 100 V. i stället för 50V? Kan jag ha förstört något med den den nya...? Om den gamla kondensatorn är slut? Vart får jag tag i en exakt sådan ny? Finns det fler tips på hur man skall gå till väga för att hitta glappet eller felet...?? Kan man mäta sig till felet? tack på förhand... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.