|
|
|
|---|---|
|
Det är söligt runt reglerventilen. Det har det varit sen jag köpte bilen. Jag kan inte säga om ojludet kommer från ventilen eller vänster dämpare-svårt att höra vart det kommer från. Ljudet är högt, låter som en gnisslande fläktrem fast högre. Bilen har inte säckat ihop bak, däremot så verkar den högre än normalt. Kan det vara så att reglerstaget mellan kränghämmare och ventil har ändrat läge, så att den hela tiden pumpar för högtryck? Vill helst behålla nivåregleringen då jag ofta åker med last. Får jag inte tyst på oväsendet får jag väl sätta dit vanliga dämpare, men det blir som sista åtgärd. m30 i e30 | |
|
Jag skulle börja med att släppa på staget och köra ventilen manuellt med motorn igång. Då kan du lokalisera ljudet och hur det ändrar sig. Oljan cirkulerar hela tiden i systemet före ventilen, det är först när bilen ska höjas som den skickar ut mer olja till dämparna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det var staget mellan kränghämmare och ventil som hade fått sig en smäll och blivit krokigt, alltså kortare. Rätade ut det, sen blev det tyst igen. Söligt är det runt ventilen, men det skiter jag i. Det får gå så länge det går. Det är en bruksbil. m30 i e30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.