|
|
|
|---|---|
|
hej har köpt mig en 525i -91 har fått ett lite konstigt fel inte så störande men skulle vara kul om man kunde fixa det är på höger fram hjul var och balanserade hjul på en däck verkstad och då vred han på själva hjulet då han monterade på däcket men ratten står stilla rör sig inte det minsta vid små vridningar kommer inte ihåg vad han sa som var fel styrstag eller styrled vilken ska man gissa på att det är ? eller finns det någe mer som kan glapp ? /Mvh als | |
|
ja det finns ex antal faktorer som kan skapa missljud och vibrationer.... hjul lager, styrled, obalans.... om däcken e riktigt slut........ eller om bilen har stått väldigt länge kan däcken bli ovala..... hursom helst köra med vibrationer i däcken resulterar att hjullagret tar stryk i slutändan om det inte var det som var problemet från början.... "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
så det finns som inget riktigt svar för man känner som ett glapp i styrningen får ta och chansa byta styrleden om jag inte hittar något annat /Mvh als |
|
|
glapp i styrningen är troligast styrleden/lederna... kan också vara styr växeln om man har riktig otur... men den brukar släppa ur sig servo vätska då.... satsa du på byte av båda styrlederna..... en slitage grej som inte kostar speciellt mycket om man gör det själv..... smidigast är att låta någon billig verkstad göra det åt en om man kommer med bägge i handen "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
ok tack för hjälpen kollar på mekonomens hemsida 462kr per hjul sida eller finns dom billigare på nätet pratat med en kompis med han trodde dom kunde vara billigare original men har ingen bmw återförsäljare där jag bor eller är mekonomens grejor något att ha /Mvh als |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.