AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.861

info om getrag 262 ingmar edition

Hej köpte en getrag262 den med lös sprängkåpa
av Ingmar i gottåsa. Enligt han så ska den tåla 500häst o vara förtäfflig på alla sätt o vis. Ska tillåmed funka att skarva på på jänke v8?
Nu läste jag Ingmar tråden o fick kalla kårar. Någon som kan ge mig info om hur mycket pulver en sån låda tål? Innan jag gör mig besväret med att dra dit den
Ja just det bör sägas den är 4pet o från sen 70_tal eller nått. kändes fint när jag drog i växelspaken. Nått annat man kan kolla/felsöka när lådan ligger i garaget?
MvH
Dalton
Du kan ju kolla hur oljan ser ut i lådan! Du ska nog inte har höga förhoppningar om du har köpt den av honom!
Nä, men man kan ju hoppas =). Kan använda sprängkåpan som moppehjälm annars =)
Jag kollar oljan. Få se om oljan glimmar o gnistrar i vacker metallspån i solskenet.
Vilken olja bör man hälla tillbaks i lådan när man tämt den? Ska man tvätta ur den invändigt(går det?) efter man tömt den på olja?
Hittar inget om hållbarhet på 262 med 4växlar är det samma som för den 5växlade?
Visa användare
363
E3-Otto
BMW 2800 sedan -71
BMW 735iA -84
BMW 323ti compact -00
Den tål nog minst lika myket som en 5-petad, mer troligtvis

/Otto
ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
Håller med otto i den frågan, Tål troligen mer än 5vx. Volvo tokarna brukar betala sjuka priser för dom där lådorna med lösa sprängkåpor ifall du får för dej å sälja den
Det va som f.. . Har undersökt lådan o jag är väl nästan helt säker på att den är ok. Jag gav 800spänn ink. kardan o nytt gummi mellan karadn o väx.l
Ingmar gillar jag skarpt nu än så länge....även om han är en lurifax =)
Tack för att ni förkorvade mig ang. 262:an

Jo kanske inte ä rätt forum men nä ja endå skriver vilken växel-låds olja i 262?
Mycket tacksam Pulvrex
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
262, är inte det det med ettan nedåt? Är det inte den, så är det ju samma som sitter i te.x 528 E28 (med den har fast svep) Och dom brukar ju tåla en del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.