|
|
|
|---|---|
|
Fick mina spridare bytta idag,,, alla 12! :-) Bilen har gått "rumligt" på tomgång ända sen jag köpte den, och den surnar till lite ibland. HC-värdet på ena pipan har varit helt åt skogen, var uppe i 350, och lägst 160. Andra pipan ligger på 50! Det visade sig att mer eller mindre alla spridarna gav dålig "sprutbild", tre stycken på ena cylinderbanken såpass att de i princip strilade in bränsle. Dessa efterdroppade och matade in 30% mer bensin dessutom. Ultraljudsrengöring gjorde föga. Nu går han som en klocka igen och det är precis lagom till semestern. Snabbare gasrespons och en stadig tomgång. Orsaken tros vara milen och dålig kvalitet på bränslet. Ha en härligt sommar! Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. | |
|
Kul! Kör så det ryker! Själv skall jag byta startmotor eftersom min lilla bil envisas med att inte vilja starta när den är riktigt varm. Vad kostade det att byta spridare? Micke |
|
|
Vet inte än vad kalaset går på än, men 12 spridare kostar 8900kr bara de. Vi var uppe i 3tkr för 7h felsökning innan de kom till spridarna. Tur att det finns 6mån räntefri avbetalning, annars hade det inte blivit någon semester i år... :-) Startmotorn sitter väl jävligt illa till om jag inte minns fel. Måste du inte lyfta motorn eller monterna ner framvagnen eller liknande? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.