|
|
|
|---|---|
|
Fick försäkringspappren för en vecka sedan. 3300:- ville sockenbolaget ha för en halvförsäkring med endast djurkollision som tillägg! Det är en fördubbling av priset sedan förra året och ändå står bilen på farsan som har 50% billigare. Jag vågar inte drömma om vad det hade kostat om den stått på mig. Att betala en femtedel, av vad bilen är värd, i försäkring tycker jag är sjukt! Nu tog jag endast trafik för att komma billigare undan. Finns det något annat bra försäkringsbolag med billigare priser? Bilen är en 320i -85 och alltså inte direkt ny. Live in the fast lane...BMW | |
| jag har min hos if det e billigast.... | |
ossism |
jag har min hos Susab. bilen, en 328i står på mor. betalar 3880kr hel år/hel försäkr. touring ska d va! |
|
Betalar 2900kr hos trygg hansa! (halv) har en 320i -89 BMW så länge jag lever!!!!!! |
|
RN |
Jag bet. 4700:- då är bilen försäkrad hos "Dalarnas" (folksam i övriga landet tror jag). Den är då helförsäkrad och jag är 26år och knappt någon bonus. För samma försäkring skulle "Trygg-Hansa" ha nästan 12.000:-, sjukt. Det lönar sig att ringa runt!! |
|
fy fan va dyrt för en gammal skokartong! ;) Skämtosido. Jag betalar 1264:-/halvår. Helförsäkring hos Länsförsäringar. Bilen står p far, 75%. Då jag köpte min bil för ca 2veckor sedan rngde jag runt om kollade upp priser. Länsf. var helt klart billigast i mitt fall. ::hM.: |
|
| Den billigaste försäkringen ÄR IF. Jag betalar 2500 spänn för halvförsäkring om året, visserligen står ju far för den men det är billigt ändå. | |
|
Sluta nu allihop!!! Ni kan inte jämföra priser på det här sättet. Har själv jobbat just på if och de är billigast i vissa delar av landet och på vissa bilar men sen beror det ju mycket på vilken bil ni har. Självklart är en 318 billigare än en 325:a då det är effekt skillnad. Sen beror det på om ni bor mitt i stan eller ute på landet, bonus på den som har bilen, kvinna eller man, import eller ej, storstad eller liten stad, om delen där personen bor i har utsatts för mycket stölder etc, listan är lång så det enda man kan göra är att ringa runt och fråga på just den bil man har. Själv så är min 325:a billigast på Länsförsäkringar då den står skriven på min mor som bor i Norrköping (city) och då kostar den 4600 kr halvförsäkrad, kollade if och där var det ca 1000 kr dyrare om året halvföräkrad. Så ring runt! Det lönar sig helt klart och det ska man göra vid varje årsförfallodag då det kan ändra sig rejält! Lycka till! //Ric Wraaaaooom |
|
|
Ett lätt sätt att kolla olika försäkringspriser är att skicka en offert från deras hemsida. Det blir dock jobbigt att surfa runt och skriva i all information om och om igen.. Testa istället den här sidan som skickar ut offerter till ett tiotal försäkringsbolag: Länk Live in the fast lane...BMW |
|
|
Länk har oxå listor på försäkringar på olika modeller av BMW. Live in the fast lane...BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.