|
|
|
|---|---|
| Någon som hört något nytt om första försäljningsdatum för detta? | |
| Densions skulle komma i juli | |
| Fortfarande ingen om vet något? ( dvs interface som gör att man kan styra ipoden direkt från i-driven) | |
| Trött på att vänta, fortfarande inget från BMW/Apple och ej heller Dension. Någon som har något annat förslag? Bilen är förberedd med uttag till cd-vxl i handsfacket men det är en mycket märklig "hona". | |
|
1 månad kvar av vad jag har hört! Dock försvinner CD-växlaren i handsfacket om man vill ha iPod-interface.... Har lagt det på hyllan, då den dyra CD-växlaren inte bara ska tas bort ?! Funderar på att eftermontera AUX-IN istället... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Densions interface ska tydligen inte påverka om man har växlare. Man ska kunna behålla sin växlare i bilen. |
|
| Det kvittar väl om cd-vxl är dyr jag får i allafall plats med alla mina skivor på i-poden varför en växlare blir vansinnigt överflödig. Orsaken till att växlaren inte går att använda är väl, enligt den demofilm som finns på BMW:s hemsida, att nuvarande cd-skivors nummer (1-6) används för att komma in i i-podens olika undermenyer ( artister, genre låtar osv) | |
|
I-pod interfacen började säljas förra veckan i USA. Blev billigare än förhandssiffrorna, 229 dollar tror jag! Däremot hade väl vissa BMW-återförsäljare begärt 3 timmars arbete, men gick väl på en timma enligt vissa ägare, och behövdes ingen programering om man hade hyffsat ny CIP-verson i bilen!! |
|
| Då är det nog inte långt borta även här. Jag tittade just på installations-anvisningarna och det verkar ju vara ett tämligen enkelt gör det själv jobb om man slipper omprogrammering. | |
|
Här är Dension's interface (Länk Detta verkar ju vara mycket bättre, då man får behålla CD-växlaren, får AUX-in och USB-in på köpet! Är det någon som vet något om priset på denna ännu ? |
|
|
Jag fick en länk där man kunde förhandsboka Dension 500 för 399Euro!! Ganska mycket mer än BMW´s Ipod 229dollar, men fördel att ha kvar CD-vxl och valfri MP3-spelare eller USB-disk! Jag har anmält mig till ett gruppköp på e60.net ang ett videointerface med 3 videoingångar och ljud samt backkamera, styrd med fjärr eller I-drive, 480dollar. |
|
|
+1 på densions den kan ju visa id3 taggar det kan ju inte bmws |
|
|
Har precis börjat kika på detta. Tänkte bara köpa en svart Ipod Nano 4 gb och slänga in i bilen. Jag trodde att BMW alternativet var det bästa, men det verkar som om då tappar jag CDväxlaren? Gäller detta oxå på X5 2004? Vad är ID3 taggar? Ser inte ut som om Densions passar till min bil.. Jag skal montera DVD, fler skärmar och ta bort körspärren snart oxå. Påverkar detta på nåt vis? På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Densions passar i X5 id3 är att artist och låtnamn visas i bilens orginaldisplay |
|
|
Jag tröttnade på att vänta på Gateway 500. Köpte en Ice-link Lite AV. Den integreras ju inte i I-Dirven, menjag har video-ut till skärmarna i baksätet (och snart fram) vilket var det viktigaste. Jag är riktigt nöjd med den. /Micke |
|
| någon som har fått tag på den nya ipod kabeln? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.