AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.368

120d modellår 2007, fler hästar?

Ji
84
Jidde
120d -06
Jag har surfat runt lite på tyska forum och det ryktas en del om att 120d kommer att få 177hk från modellår 2007.

Någon som vet något mer om det? Om det är sant så är man ju lurad då jag la min beställning i tron om att det inte kommer några nyheter på 120d på modellår 2007. Det var iaf vad min säljare sa..
Den skulle tydligen vara 0,1 s snabbare 0-100. Ingen stor skillnad kanske, men man vill ju iaf ha den senaste motorn..

or
725
oreo
323i -85
Har du hört något mer om detta? Handlarna kan nu mata in MY2007 beställningar, så jag antar att denna information borde börja dyka upp nu!

//Örjan C
Ji
84
Jidde
120d -06
Ringde säljaren idag. Han hade fått in samtliga nyheter (vad han trodde iaf) på alla modeller nu.
Det kommer en ny 325d men inget till 1-serien. Han hade inte fått några nyheter alls på 1-serien och skulle bli förvånad om det skulle komma nåt nu.
Att 120d skulle få fler hästar hade han inte hört något om heller.

Det kan ju komma en upphottad diesel.. men den kan ju dyka upp på nyheterna i mars -07..

or
725
oreo
323i -85
Antar att 130i kommer att få den nya 272 hästars motorn med direktinsprutning då också. nåja, det var värt att chansa och vänta ett tag med leverans ifall de hade gjort någon ändring nu. Det känns för långt att vänta till April/Maj, så nu blir det att se fram emot v40! När får du din levererad??

//Örjan C
Ji
84
Jidde
120d -06
Jag ångrar liiiite att jag inte tog en MY2007.. men bara det inte nu kommer en nyare 120d motor så är jag nöjd iaf.

Enl säljaren så rullar troligen min bil ut på bandet denna/nästa vecka. Leverans någon gång under augusti. Ska bli trevligt att äntligen få känna på den .. tycker väntan har varit alldeles för lång.

En bit kvar till v40.. hur står du ut? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.