AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.004

AutoPower provkörning - 130i

Nu finns en provkörning av 130i med massor av bilder på Länk

Mvh
AutoPower.se
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Härlig sommarläsning om en kalasbra bil :)

///Foppa
Man blir riktigt, riktigt sugen! En provkörning borde jag väl åtminstone kunna unna mig :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Mycket snygg i Lemans blå med M-paket. Man blir lite sugen;)

Min gamla pärla: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som vanligt en trevlig och välskriven artikel.

Säger väl som Kalle att en provkörning nog inte är fel...Har hittills endast kört 118i och det var väl inget som väckte några direkta "habegär".

___
//Ulf
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Synd bara att bilen är så osnygg - men det är förstås en högst personlig åsikt. Bra och välskrivet reportage. Som vanligt skall kanske tilläggas.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bilen är ful, plasten interiört håller honda accord -88 känsla. Men, motorn är en riktig juvel, även om den nästan är FÖR stark för chassit. Det känns lite som att man sitter på en missil och bara håller i. Dessutom är däcken väldigt dåliga.

Dock känns det inte nödvändigt att köpa en helt fullutrustad bil. Med lagom mycket utrustning behöver inte bilen kosta speciellt myket över 350 000 prutat och klart.

V12 LeMans
Jag provkörde både 130i med m-sportpkt och en 650ia för ett tag sedan.

130 var helt klart roligare än 6:an , och tar man hänsyn till att en välutrustad 650 kostar nästan tre ggr så mkt som en sportutrustad 130 , så står 1:an "bra i kurs" hos mig.

Men på långfärd är 650 svårslagen . Härliga maskiner i båda bilarna.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
acey, du har helt klart en poäng. som bilköpare ska man få 5 %, kanske ända uppåt 7-8 %, på nybilspriset om man ställer några BMW-handlare mot varandra. men det känns inte riktigt som ett sådant resonemang passar i reportaget. men jag tycker verkligen provbilen hade det som minimalt ska sitta i en sådan. kanske med undantag av helskinn och ev. bluetooth. fast å andra sidan känns comfort access som absolut nödvändigt, och PDC med tanke på den lilla bakrutan....

mvh Johan
Trevlig läsning som vanligt och bilen har dom plåtat bl.a på Hovdestalunds kyrkogård vad nu det ska betyda...
Synd på en i övrigt jättefin bil att midjelinjen är så hög, dörrarna ser inte riktigt kloka ut inifrån. Förstår inte heller varför BMW prutade så mycket på inredningskvaliteten. Skulle tro att dom vid faceliften gör som med X3 och använder bättre material i inredningen.
Annars så är nog 130 det roligaste man kan köra per satsad krona...
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Vill inte klaga igentligen men några nackdelar måste det ju finnas på alla bilar som testas av autopower? Kan inte minnas att jag läst något dåligt om en BMW som testats här.

Men det kan vara jag som missat poängen med att testas bilar här? Då ber jag i så fall om ursäkt.

Mvh
Kristian
Det är ju inte Vi Bilägare (tack och lov) utan en märkesbunden sajt med entusiaster som skriver reportage ideelt på fritiden, självklart blir det lite partiskt och det skall det ju vara :-)

Dock så nämns ju faktiskt att inredningskvaliteten inte är riktigt vad man skulle vilja...

/Olof
Exakt, det är det som är charmen med sådana här sidor. Man vill läsa tester av folk som gillar märket lika mycket som man själv gör.
Och det brukar ju komma fram lite kritik då och då också.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Förstår vad ni menar nu. Tackar.
Håller med V12 LeMans helt... 130i är klart roligare än 650i, men komforten i 6:an är grym!
Jobbar på bmw och vi har exakt den provkörda 130i:n hos oss. Det är en grymt kul bil! Tycker reportaget stämmer överens med mina erfarenher jag får av bilen.... Tycker dock inte komfortaccess är en nödvändighet...

al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Vill bara göra ett litet tillägg i diskussionen angående 130:n.
Min bil kostade 303 tusen netto. Den har allt som jag behöver, det enda jag lite saknar är kanske skinnklädsel, men för 14 tusen (har jag för mig) kändes det som ett ondödigt val.

Köper man en 130 med komfort+dynamic har du det mesta "vanligt" som man behöver, det enda jag la på är de (för mig) obligatoriska xenon-ljusen samt stora klimatanläggningen.

Jag förstår inte riktigt vitsen att köpa en 130 för närmare 400 tusen då känns det som om man kan välja en annan bil, om man nu inte råkar vara extremt 130 frälst !

Bättre å lägga de ytterligare pengarna på att få ut allt av bilen istället, i form av fälgar och chassiförbättrande godsaker :-)

Mvh Mats
Da
77
Daniel.N
330xi Touring -07
330i Touring -03
Körde 130i idag och har bara två ord: vill ha. Sinnessjukt rolig bil, totalt omöjligt att inte köra som en komplett idiot _hela_ tiden. Rekord i körglädje av alla bilar jag någonsin testat. Jag måste ha en när dom kommer ner i pris, men vis av hur jag själv reagerade på körglädjen i den kommer jag vara livrädd för skicket när det är dags....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.