|
|
|
|---|---|
|
Köpte yttre delen av styrstagen till framvagnen den biten som gängas på det andra staget och som sitter med en klämma. Jag skulle byta det ikväll men det sitter som berget. Har försökt med rörtänger och allt jag kan komma på men får inte loss det. Ska man ge upp och köpa båda delarna? eller har något ett tips att ge hur jag kan få av det utan att förstöra det inre staget. | |
| värme har aldrig skadat, man kan ibland få värma på ganska mycke innan den ger sig. | |
| Det var ett bra tips som jag inte tänkt på. Ska testa det i morgon. | |
| Nej, det gick inte heller att värma upp det. Kan man kapa det och borra bort det tror n? Alla tips tas tacksamt emot. | |
| som han sa... mycket värme å dessutom lite våld.... peronligen skulle jag inte testa att borra ur den... det är bara att inte ge upp | |
| Ja hur mycket våld. Rörtången har skavt upp en hel del på det inre staget nu och snart vrider jag väl av den inre kulleden. Mycket värme, räcker det med en 1200W varmluftspistol som värmt upp i 4-5 minuter eller ska det till gasol? | |
|
du får nog använda gas-svetsen.. varmluftspistol räcker inte på långa vägar.. |
|
| det behövs en gassvets, det räcker inte med en gasolbrännare. när den blir "lite röd" då bör den lossna! | |
| Varmluftspistol kommer du inte långt med förutom att torka håret på morgonen med. Om du inte har tillgång till till gassvets så kan de vara värt att införskaffa en liten gasoltub och elda på ordentligt med den ett par minuter. Sedan är de bara att skruva loss. | |
|
Får väl köra hem till svärfar och låna hans gassvets då. Tack för tipsen. Nu löser det sig säkert med den biten. Styrstagen är väl problemet till att styrningen inte återgår till det normala när man svänger eller rattar? Bilen spårar om jag gör ett litet rattutslag och fortsätter åt det håll som jag rattat åt. Jag hade inte detta innan jag bytade länkarmar och stabilisatorer men det kan kanske ha att göra med att jag vridit och vänt och försökt få av styrstagen? |
|
| Ja, det var ju lätt som en plätt när jag använde gassvetsen. Tog inte många minuter att byta dem. Tack för tipset alla! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.