|
|
|
|---|---|
| Går detta laga på något sätt,eller är det bara att köpa ett nytt? | |
| låt skruven sitta kvar, om den inte har fispunka. skruven kommer att nötas med däcken. har också en skruv i bakdäck, men den har inte gått igenom, tror jag. om du måste plocka bort den så försök att skruva ut den. | |
|
Beroende på vart skruven satt sig i däcket, så brukar det gå bra att demontera däcket och dra i en "svamp" från insidan. Det är alltså en svampformad historia där skaftet dras genom hålet och själva hatten tätar på insidan. Detta kan en däckfirma lätt hjälpa dig med på kort tid. Tar ca 10-20 min att fixa ink allt. Dr Tinnitus |
|
|
Dr tinnitus:Det är i "mitten" i mönstret,allså där det är som lägst.Det jävliga är ju att däcken är nya,så det skulle ju va bra om det gick och laga. |
|
|
Jag lät däckfirman laga det utifrån s.a.s,med plugg, när jag hade en skruv inborrat i mitt ena bakdäck,billigt blev det ;).... Inte rekommendabelt egentligen, men funkar hitintills iaf(ett par månader nu).Däcket mitt är dessutom "på gärdsgår'n", dvs endast ett par-tre mm kvar så jag ska hur som helst byta det inom en snar framtid.. Man bör göra som "Dr Tinnitus" skriver för att göra det seriöst.. Mvh Janne. |
|
|
Om du bara kört en väldigt kort sträcka med däcket eller inte alls så bör det gå att laga. Se till att få det riktigt gjort hos en seriös firma. Kostar 150-300:-. De måste kränga av däcket och trycka igenom svampen inifrån. Man får ej laga däck längre som Janne T beskriver. Är det ett par skitdäck till en bil som inte rullar i några högra hastigheter så är det inga problem. Men gillar du att ta i och kör lite fortare ibland så ska du verkligen laga det seriöst, precis som Janne påpekar. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
En seriös däckfirma kollar däcket så det inte finns insjunkningar i däcket detta kan de se på något sätt innanför däcket. Är det inte några fel på däcket, så pluggar det. Blir som nytt. Billigt och håller däcketlivet ut. Gjort det flera gånger. Det absolut viktigaste är att du inte kört däcket helt tomt, då är däcksidorna förstörda och däcket blir livsfarligt att plugga igen och köra. Mvh Kristian |
|
| Åker till en däckfirma imorgon.Tog lös däcket och satt dit reserv däcket så fort jag såg skruven,men nu har nog all luft pyst ut. Skruven satt mitt i mellan mönstret,alltså där det är som tunnast, funkar det ändå med en så kallad "svamp" ? | |
|
Fick en skruv i däcket på SAAB:en härom veckan. Den hade gått igenom ca 5 cm... // Länk |
|
|
Har också lagat mitt ena bakdäck med någon form av vulkande plugg. Kostade någon hundring. /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
| Har lagat det nu,dom limmade en lapp på insidan.Gick på 140:- | |
|
Hmm, lapp på insidan? Kan man verkligen göra så? På 528:an hade jag en skruv i däcket och man drog då igenom en "svamp" och vulkade. Kostade inte mycket mer. Blir det inte en kanal kvar efter skruven där det kan krypa in grus mm??? Bara nyfiken, inte sakkunnig. |
|
|
Japp, det går alldeles utmärkt att göra så, vad man satt in är en mindre sk kappa, som vulkas på plats En helt riktig och seriös reparation |
|
|
Finns lite mer å läsa: Länk /chni |
|
| Lite onödig kunskap kanske, men tydligen är det så att det oftast är på bakdäcket man får skruvar mm. i däcket. Det är för att när man kör över föremålet med framdäcket så börjar det rotera, och riskerar därmed att stå på kant när man kör över det med bakdäcket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.