|
|
|
|---|---|
|
Är eventuellt lite sugen på att chippa min bil. Undrar om det är någon som har erfarenhet av att chippa en 320 (E36, års-95, 150 hk, 6 cyl)? Är det värt priset man får lägga ut (mellan 2500-4000kr vad jag har sett på lite olika ställen)? Känner man ngn skillnad (det blir ju "bara" ca +17hk extra)? | |
E30_320i |
Det absolut billigaste e ju Insfun, men de e inget o hänga igranen,. Satsa heldre på ett serisöt chipp o trim firma om du enbart ska ha Chipp.! men var bor du så kan jag kolla upp va det finns för firmor½! Tommy |
|
bor i stockholm, har varit inne bl.a på att gå till Tuningchip på st:eriksgatan... men som sagt, är det värt pengarna...märks ngn skillnad? på alla sådana hemsidor för chippning så står det ju också att de rekommenderar att man går över till 98 oktan...är min bil anpassad för 98 (står ju 95 i bruksen). har dessutom prövat 98 några gånger och då drog bilen mkt mer soppa... |
|
|
e30_320i . har du någon egen erfarenhet av itsfun eller går du på vad andra har spytt för galla .. ? skulle vara kul att veta om du är ytterligare en fjant som bara tjötar skit eller om du har något vettigt att säga.. då jag nämligen också funderar på ett itsfun chip.. |
|
|
har bokat tid på itsfun o moste säga a.tt på telefon lät dom seriösa samt hemsidan ser inte fel ut heller.. lr har du nått imot qvarnis^? dom flesta andra firmor jag varit i kontakt med vill bara ha ens pengar känns det som, mena 5500kr för ett chipp "monterat o klart" när det finns itsfun som tar 2500:- men vi får juh se hur mycke det blir i granen.. dom har ju fått jekligt bra referenser.. om dom inte skrivit dom själva dvs.. :-) |
|
E30_320i |
har haft itsfun chipp. o det va inget o rekomendera,! Jag snackar om de erfarenhete rjag hadde! Märkte ingenting, |
|
va var det för fel.. vad hände med bilen etc.. moste veta... |
|
|
aha du märkte inget av d.. hmm tror att det lilla som ett chip gör på en sugmotor inte märks speciellt markant överhuvudtaget.. som att stänga av ac när man piskar typ.. så om man chip"trimmar" kan man juh faktiskt ha på ac:n o ha samma effekt på bakhjulen som innan.. :).. många bäckar små enna.. ;) |
|
|
jo tänkte bara följa upp med mitt chipp då va!... lämmnade bilen i borås vid 11 tiden o den va klar vid 12.30. hadde luxen att det inte byttes nått alls förutom datan i det befintliga chippet.. bilen drog på hela motorvägs körningen från gbg till borås 6.3l/100km med insatsfilter monterat. (^^) betalat o klart starta bilen o det där goa ljudet från motorn hadde blivit nästintill tyst|are.. blev tyvärr rätt missnöjd när jag körde där ifrån då jag hoppats på kanske lite mer av det goda.. märkte faktiskt inget då... körde samma sträcka på farthållare samt nollad trippmätare i 110kmh.. precis samma som innan.. hemma i gbg där mätpunkten va så stanna det på 6.1l/100km.. så kom den där hemska backen på motorvägen där bilen alltid växla ner med farthållaren på 90.. bilen sög på bra! samma växel hela baken upp...:) efter lite mer körnig runt i gbg stad så känns motorn annorlunda den där lilla kicken som kommer eunt 4000rpm (då det typ börjar hända något) är inte lika markant utan den drar mer jämnt hela vägen.. lovar har inte fått nån placebo effekt men det behövs inte tryckas riktigt lika långt ner i i golvet för att få den att gå frammåt ifrån ett röd ljus.. har juh automat i bilen o växlingarna känns goare me.. kostade 2500kr å för den pengen va det nog f*n värt det..("^istfun^").. p.s 98 oktanig bensin ÄR bättre för din motor än 95.. skummt att den drog mer soppa på det. lr kolla du på räkningarna ? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.