AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
854

Kan man byta till manuell låda i 540, vad bör man göra för att det ska funka?

Hej jag funderar på att köpa mig en Bmw 540. Automatlådan är på väg att gå sönder man måste gasa mycket för att komma iväg.
Så jag behöver isåfall byta låda och funderar på att sätta dit en manuell låda om det nu går.
Så jag undra isåfall om det går, vilken låda man ska ha och om man måste göra nå mera?

Tack i förhand!!

Break Ya Speed
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det är inte värt jobbet/kostnaden , köp en 540 som redan har manuell låda istället
Men jag får köpa Bmw'n för 15-20 tusen bes å skattad. Så vad skulle det kosta bara grejerna?

Break Ya Speed
Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
räkna med 40 papp och en jääävla massa tid

"When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road"
Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
hmm... break... det e dags för plastkulebyte i ventilhuset i lådan.... det tar ungefär en dag att utföra om man e riktigt nollställd på och meka... finns en ganska så utförlig beskrivning i mekartipsen, inte så dyrt alls men bör göras snarast! inte köra runt med den o tro att det håller!

"When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road"
Tack för svaren ska kolla upp det!!

Break Ya Speed
ÄR det 540 E39 så finns det väll inga plastkulor!!!?
Om man tex hittar en reservdelsbil eller en beg låda så är de inte oöverkommligt o byta från auto till man.

HP
Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
hmm... nu stod det väl inte att det var en e39 och symtomen stämmer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.