|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag ämnar applicera min förbannelse över de stackars svin som vandaliserar och bestjäl andras bilar. Jag klev ut ur T-bana Duvbo i Sunbyberg denna morgon. Först till min glädje, sedan till min bedrövliga sorg... Där stod en väldigt fräsch gul M3, fast utan speglar. Varför kan inte folk skilja på mitt och ditt? Ni som köper begagnade M3-speglar utan fästen köper inte alls i god tro. Ni vet vad som händer - Ni är ännu mer skyldiga än personerna som säljer dem till er. Så länge det finns en efterfrågan så består problemen. Ursäkta, blir bara aningen upprörd... | |
|
Hej Jag håller med, Det är förjäv**gt. mvh |
|
Jorma Tiainen |
Håller med.. En del verkar inte ha nått vett alls i skallen... Bara förstöra å göra folk förbannade/ledsna........ |
|
håller med... Jag hade min bil i cirka 2 veckor sedan hade någon idiot repat hela ena sidan på bilen.... JÄTTEROLIGT!!!! Mvh Johan |
|
E23 |
Måste rekomendera alla att hyra garage, skulle aldrig våga låta bilen stå ute E23 |
ossism |
jag har bara blivit av med ett par speglar, en front, sidoblinkers, framstolar, växelspaksknopp och en uppsättning M3 GT fälgar, det sved mest. jag hade bara haft dom i 13 dagar. jag var o kollade på mina nya stolar i dag. dom var fräsha. jag tänkte sätta mej på tåget inatt för att åka till andra änden av schweden för att köpa nya gt fälgar. pris: halva priset. touring ska d va! |
X. |
Har man inte råd att köpa egna speglar till sin bil borde man överväga alternativa transportmetoder. Skrämmande. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med Kjelle så länge det finns en marknad så får inte dyra saker på bilen vara ifred. Det kan ju var beställnings jobb av en BMW ägare som lever efter konceptet sköt dej själv och skit i andra. som någon på detta forum tycket att jag skulle göra i ett annat inlägg som exempel. MVH Hasso |
|
Det hade varit bättre om man kunde få alla tjyvar att leva efter: "Skjut dig själv och skit i andra!" ;-) Då skulle det bli lugnt! |
|
|
Hehe Johan...den va bra den kör vi på Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
| Kanske något att införa i det Svenska kriminalvårdsprogrammet.... | |
netsix |
Det var som en massa år sen när jag hade en -85 320 och hade sprayat orginalglasen på mina framblinkers. En morron när jag kom ut så hade dom skruvat loss dom glasen, det hade kostat dom ca 80:- i sprayburk så hade dom haft likadana. Nu kostade det mej dom pengarna + nya glas, inte mycket pengar men det blir ju en massa extrajobb för att några idioter inte ens har råd med 80:- i färg. Sen så har jag fått en Camaro Z-28 repad 2 ggr och en MB coupe jag hade repade dom en gång. Risken är ju att om man kommer på sådana vandaler, vare sig det är ens egen bil eller någon annans, att man själv får sitta hos farbror polisen för något överilat. Där jag bor så är jag tvungen att parkera bilen i vändzon under ett gatlyse så bilen står upplyst bara för att man skall vara lite säkrare, kostar ett par p-böter i månaden men det är det värt. En annan i mitt område åker E36 och får parkera på liknande sätt, en morron när jag kom ut så hade dom tagit hans sidoblinkers. Så jag fattar att även han är lite orolig. /netsix |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Läste i Dagens tidning att Örebro län hade mest bilstölder procentuellt i landet.det hittades 8,9% av de stulna bilarna vilket var ÖVER MEDEL!!!! för resten av riket(år 2000) 1625 bilar försvann förra året i länet 1014 från centrala Örebro. De flesta bilar försvinner för gott tydligen, de flesta tillverkade i mellan 85-90. stulna bilar av nyare årsmodell var lätträknade. MVH Hasso |
|
Jo, men nu när stöldskydden har blivit bätre så börjar de kapa nyare bilar av föraren. Otäck utveckling! Jag ådrar mig en sydafrikansk lösning på detta problem...de monterade ELDKASTARE under bilen! När buset närmade sig bilen kunde föraren trycka på en knapp och ge dem en liten överaskning! (Dock lite trist om man skulle råka trycka på denna knapp av misstag eller om det blev ett tekniskt fel.) Kommer tyvärr inte ihåg vilken hemsida det var på, men jag skrattade gott när jag läste om det! |
|
|
Alla dessa åtgärder måste väl kunna bekosta ett garage istället? Repor och P-skador slipper man förstås ändå inte undan, så länge man tvingas dela utrymmet med andra. Om jag kan sitta och titta på en dörr i tolv timmar så kan jag också bevaka den egna bilen någon natt, så att jag själv får gripa ligisten. Å andra sidan fullkomligen florerar det av små ligister här i den kungliga Hufvudstaden. Tar jag bort en står det oss tusen åter... (Ödets ironi) Personligen har jag tänkt ha bilen parkerad här vid Karlbergs slott. Vi har haft fyra stöl/skadegörelseförsök det senaste året; samtliga har omhändertagits :-) Lite trist blir det förstås att ta Cykeln eller T-banan för att kunna köra den egna bilen. MVH Kjell |
|
|
En liten tröst att ligisterna blev tagna! Mvh Johan B |
|
netsix |
Jag har ju problemet att det inte finns tillgång till garage där jag bor :( /netsix |
|
netsix: FLYTTA! :) |
|
netsix |
Har försökt att hitta något annat, men här i huvudstaden är det lite svårt att hitta något. Man får köpa om man vill ha nåt, betala 1-1,5 miljoner för en lägenhet känns inget kul. Då köper jag hellre ett hus men det känns lite onödigt när man är ensammen och är varannan vecka-pappa. Så jag får vakta min bil där den står ett tag till. /netsix |
|
Netsix, din bilfirma har väl rondbevakning? Då kan du fixa ett kombiavtal med GPS-larm till din bil... /Skyddsvakten Kjell |
|
netsix |
Nej, vi ligger mitt i stan så vi har ingen bevakning. Bara väldigt vällarmat. Men när du är ute och jobbar kan du få ta en sväng förbi min bil och kolla den lite då och då ;) /netsix |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.