AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.021

320 e36 med e46 m3 motor;)

Sida 1 av 2
AlpinaB6
Tänkte höra det är så att min polare ska ge sig in på att dra i en m3 motor från en E46 M3 i hans 320 e36 sedan. Finns det någon i landet som har gjort detta innan?? Kan inte va många? på råga av allt blir det nog turbo på det hela med
Stylingkompaniet har byggt om en 325 E46 till en M3 E46 med turbo om jag inte minns fel.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker han ska slänga i motorn i en e39 istället, vet inte riktigt varför jag tycker det skulle vara så fräckt men en 343hk, 3,2l motor i en 5-serie låter fräckt tycker jag.
Har filmen hemma med Stylingkompaniets BMW E46 325 M3 Hybrid Turbo Kompressor. Finns på sportbilen.se.

Att man knappast lär få den laglig är ju en annan sak men det va ju inte det du frågade efter.

MVH
AlpinaB6
Japp jag vet att stylingk har gjort det i en 325 e46 men inte i en gammal 320 e36 sedan=) Nej han lär inte få den godkänd men det är han inte intreserad av han har org motorn kvar om inte jag köper den=). Kanske han får den färdig till vallåkra men det vågar jag inte låva. Pratade lite med han idag bara
Aaaahhh missade att det va en 320 E36:a... Det lär ju inte vara "bolt on" direkt. Motorfäste växellåda osv lär ju få bytas om det ska vara möjligt. Har han kollat vad en M3 E46 motor kostar? Om inte be han kolla upp det så lär han kanske tänka om. Vet att detta ämnet med M3 E46 diskuerades i ett annat ämne och vi snackar över 100.000-150.000:- för en frisk motor M3 E46.
AlpinaB6
Dubilidu..

Han har köpt en krockad cabrio och den stor redan med motorn ur hemma i garaget och jag kan säga att den inte handlar om några 100-150 tusen han gav för grejorna. Grejorna va hel friska men chassit va ju krockat som sagt
Länk Den tråden de snackade om vad en M3 motor kostar.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Fanns(finns?) en motor på blocket för 80.ooo kr, lådan medföljer...

_____Vraum!_____
Skit samma vad det kostar, snubben har ju redan en motor. =)

GO FOR IT! Men återkom gärna under byggets gång om du har möjlighet.

MVH
Länk
Där är motorn för 80.000:- fast den är bara "halv".
AlpinaB6
Nu i förgår hjälpte jag han att dra ur motorn ur m3an det tog mindre en en tim;) Desto värre var det med 2,0 den tog lite mer tid=( Motorn har gått 350 mil (04) polan köpte den och fick med m3 chassit med men det var inte mycket helt på den. Det är ingen smg låda i denna som tur är för då hadde det blivet en jävligare. Jag ska se om vi får i den i e36 ikväll. Tror vi för över kabelhärvan från m3 till hans bil. Tog lite bilder igår som jag ska lägga upp här snart.
Sigge84
"dubilidu" de står ju att motor o låda är komplett... =)

"AlpinaB6" - Lycka till! =)
hjärnsläpp från min sida,sorry
AlpinaB6
Sigge84 man tackar,,

jaoo ska bli redigt kul att ha i den
AlpinaB6
Det blir inget mekande ikväll=(
AlpinaB6
fick i motorn löst igår, Det värkar lovande hehehe
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Heja heja! Förväntar mig en härlig film sen när allt är klart :D

Bilen: Länk
AlpinaB6
Thorssa: Japp det klat det kommer=) Jag ska försöka bli klar med min med en e30 coupe med 320 m50 till att börja med. Det blir hans gammla motor jag tar över=) Sedan blir det en jäkla fin BMW film jag ska dra ihop
hu
96
huggarn
BMW 328i -95 The Black Pearl
hur går de med m3 e46/320 e36 projektet då ?
AlpinaB6
tjo jo det går bra motorn sitter i nu men inte kardan mm=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.