|
|
|
|---|---|
|
Hur byter jag min kondensor lättast? Har en bmw 523-98 touring. Är bytet detsamma som på e34? benka | |
| Undrar precis samma sak. | |
|
Har bytat på min 540 e39.Tappa kylvattnet.Tag bort kylaren .Lossa oljerören.4st.Lossa rören till kondensorn. Lyft ut kondensorn. Ganska enkelt jobb 2 tim. |
|
|
Hej! Böt min kondensor igår på 523-97 Du behöver ej tappa ur kylarvattnet ! Lossa bara kylfläkten + kåpan runt den & lyft upp lossa sedan kylaren som viks in mot motorn (bind gärna fast) sedan snäpper man loss rören till servostyrningen och viker undan dessa Med lite pill kan du nu få upp kondensorn (efter att lossat anslutningarna) Lycka till! |
|
|
Varför kolla du inte hos en AC firma,då vet du. Jensa |
|
| Jens , du har nog totalt missuppfattat syftet med detta forum | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Plockar bort fronten, ljusen och lite plast tar ca 30 minuter och byter kondensorn framåt istället för bakåt. ///MVH Hasso Länk |
| Jag bytte igår, tog bort fläktkåpan utan att ta bort fläkten, sen kylen,servorören och sist ac kylen. lättare än jag trodde... | |
|
Hej, Min AC saknar kylmedium och vad är det mest troliga? Har kollat runt här på forumet och det verkar som kondensorfläkten kan va en bov i dramat förutom andra tänkbara läckageställen. Jag provade med knappen "snöflingan" och märkte att motorvarvet förändrades. Då är det väl inget elektroniskt fel iaf? Utan endast läckage någonstans. Går det att utesluta kondensorn? Ska prova att provtrycka/vakuumsuga systemet hos någon firma. Tacksam för svar /Tore |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.