AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
891

Pendlande tomgång vid inbromsning

BMW m3-94

Har letat och läst folk som har liknande bekymmer som mig och de har haft flera teorier varför tomgången pendlar väldigt mycket vid inbromsning då man frikopplar för att sen bli stabil vid stillastående..

Verkar vara ett vanligt fel? min fråga är: Jag hade ett stort hål i luftbälgen bakom LMM som jag bytte ut till en ny bälg samt
satte tillbaka orginalluftsfiltret. Förre ägaren hade kört ett tag med
det stora hålet i luftbälgen och bilen började gå illa i min ägo...:(

Är man tvungen att nollställa styrboxen efter ett sådant ingrepp?
Kan säga att jag har nya stift i som blivit svarta och våta!

Bilen pendlar lika mycket vid inbromsning fortfarande så innan jag börjar kolla upp LMM, tomgångsmotor, gasspjällskontakt, lambdasond etc.etc. så kanske man ska "nollställa" och rengöra stiften samt köra ett par mil?/Mvh David
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag hade precis detta fel på en m3 94:a... Før mej var løsningen att "nolla styrboxen" och sedan køra lugn men varierad kørning i drygt 10 mil, sen vart det bra :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Okey! du tror inte att det kan vara någon vakumslang då? med tanke på att den också är gammal och kanske sprucken?/Mvh
Kom fram till att det måste varit tändstiften! ..fast inte att de var trasiga.. utan att du satt i skruvade väldigt dåligt (av förre ägaren) så därigenom fick jag tjuvluft! ett tips till fler som felsöker att stiften kan lostnat lite!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.