|
|
|
|---|---|
|
Hade min 850 Ci -91a inne för att konverera ACn. Enligt firman gick allt bra, det var tätt och kompressorn fungerade. Efter ett tag dog hela systemt inklusive fläkten. Nu får jag ingen kontakt med IHKA ( Fläkt+ kyla+ defrostenhet). Har kollat säkringar och håller på att titta på relä 30 som tydligen styr strömtillförseln. Någon som har en ide om hur man går vidare. Pratde med BMW i Sätra och Solna och de sa att de inte hade någon kunskap om 850. Ha en varm och skön sommar med AC :) MVH Carl-Axel | |
bmwgalengrabb |
Har du konverterat från R12 till dagens köldmedel och inte bytt kompressor? Fläkten är en del av systemet så det är förståndligt varför den är död. Har dom konverterat utan att byta kompressor får du åka med KD system ett tag framåt. Om det är så, är mitt tips att gå tillbaka och tjaffsa med firman som utförde arbetet. håll oss underrättade |
|
Tack för svaret Måste kompressorn bytas ? Om så är fallet så kommer jag att ringa ett upprört samtal till AC-firman. MVH Carl-Axel |
|
bmwgalengrabb |
ja den modernare gasen har antagligen förstört din kompressor så den måste bytas. Fråga dom vilken gas dom fyllde systemet med innan du gör något förhastat Mvh |
|
Hej Dom fyllde med 134 istället för R12 Bytte olja Bytte Nipplar Bytte ej torkfilter MVH Carl-Axel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.