AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
787

Tempmätaren går ej upp?

En
15
Endeavor
323Ci -99
Har ett problem som dykte upp under kvällens färd hem ifrån jobbet. Ganska behaglig sommarkväll och ca 3 mils resa. När jag kom hem hade tempmätaren fortfarande inte stigt upp och visade att motorn inte var i sin normala arbetstempratur. Lät bilen stå på tomgång i ett par minuter och mätaren steg då till nästan normalläge. Mätaren har aldrig pendlat innan. Den har gått upp och legat stabilt i mitten. Vad är fel? Lätt för er, svårt för mej..=P
Tacksam för svar.

gu
98
guwib
525iA-94
har nästan samma problem fast tempmätaren har aldrig gått upp i min ägo.. den stannar på första sträcket innan mitten.
tror att nålen kanske har "släppt" en bit?..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Termostaten? Om den sölar så hinner den ju aldrig bli riktigt varm..

Min bil: Länk
En
15
Endeavor
323Ci -99
hm, så det kanske skulle kunna vara termostaten. Det var första tanken som dök upp i mott huvud oxå. Inte så kostsam historia i sånna fall. Får byta o kolla ifall det hjälper. Vet inte vad det skulle kunna vara annars.
tack för hjälpen.
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag gissar på termostathuset som pajat. Det var samma på min - det var ganska lätt att byta själv, nån timmes jobb, och själva huset kostade inte så värst mycket.

Det är en del i huset som är gjord i plast som pajar förr eller senare, och då kyler termostaten för mycket. Smart sätt att tjäna lite kosing för BMW.
har haft samma problem med min förra 330 ci.
byt termostat den är sönder !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.