|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem som dykte upp under kvällens färd hem ifrån jobbet. Ganska behaglig sommarkväll och ca 3 mils resa. När jag kom hem hade tempmätaren fortfarande inte stigt upp och visade att motorn inte var i sin normala arbetstempratur. Lät bilen stå på tomgång i ett par minuter och mätaren steg då till nästan normalläge. Mätaren har aldrig pendlat innan. Den har gått upp och legat stabilt i mitten. Vad är fel? Lätt för er, svårt för mej..=P Tacksam för svar. | |
|
har nästan samma problem fast tempmätaren har aldrig gått upp i min ägo.. den stannar på första sträcket innan mitten. tror att nålen kanske har "släppt" en bit?.. |
|
|
Termostaten? Om den sölar så hinner den ju aldrig bli riktigt varm.. Min bil: Länk |
|
|
hm, så det kanske skulle kunna vara termostaten. Det var första tanken som dök upp i mott huvud oxå. Inte så kostsam historia i sånna fall. Får byta o kolla ifall det hjälper. Vet inte vad det skulle kunna vara annars. tack för hjälpen. |
|
|
Jag gissar på termostathuset som pajat. Det var samma på min - det var ganska lätt att byta själv, nån timmes jobb, och själva huset kostade inte så värst mycket. Det är en del i huset som är gjord i plast som pajar förr eller senare, och då kyler termostaten för mycket. Smart sätt att tjäna lite kosing för BMW. |
|
|
har haft samma problem med min förra 330 ci. byt termostat den är sönder ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.