|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad det kan vara för fel på min 323:a e21 Har bytt till en 325 motor nu i vinter (helrenoverad)Har ställt in co-halt och tändning.Den går jävligt bra när den är riktigt varm men när den är kall så ryker den svart och bluddrar över 3500 varv,dessutom så vandrar tomgången mellan 500-1000 rpm.Någon som vet vad felet kan bero på ? Tacksam för alla svar,kris bes nästa vecka. hjorten | |
bmwmicke |
tjena kolla om kallstart ventilen är som den ska eller om automat chooken funkar som den ska eller om det är vatten i bensinen men du har en fråga till dig själv har jag en 320i 86 och håller bå att byta motor till 323àns motor hur ska injektorkablarna sitta till spridarna snälla hjälp mig det är det enda som äe kvar hälsningar den galna bmwägaren |
|
Hmm, vad menar du vilka kablar?? Jag har inga kablar på min du har väl l-jetronic sprut på den ? Jag har k-jetronic på min,nix inget vatten i soppan,tänkte på varmkörningsregulatorn kan det bero på den eller kallstartventinlen,men hur kollar man om kallstartventilen är kass?? Regulatorn vet jag att man kollar så det går fram ström monst 11,5 v och kollar med en ohm mätare om regulatorn släpper igenom. hjorten |
|
|
Problemet är fixat. Det var varmkörningsregulatorn som var kass.Har bytt och nu går den som ett skott. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.