|
|
|
|---|---|
|
Hej Bor i England och fick min m3a chippad idag på en rullande landsväg hos Jason på chippedUK. Bilen är en -97a och helt orginal, har inte ens bytt luftfiltret. Innan dynon gav bilen: 281.3Hk vid RPM:6275 och 257.3Lbs/ft vid RPM: 2950 Efter mappningen: 307.6Hk vid RPM:6350 och 265.0Lbs/ft vid RPM: 4400 Jason tog också bort en massa fel som låg inne i systemet genom att lägga in nya programvaror. Snacka om skillnad, jag trodde inte jag skulle få en aha känsla, men det fick jag. Skit kul. Bilen går som ett skållat troll. | |
|
Det var en riktig mappning som utfördes eller tog de ett chip från hyllan? Rejäl ökning! Ungefär hur mycket betalade du för kalaset? /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
är det inte låga varv för toppeffekt? Z MMM Coupe |
|
|
Det var en riktig mappning anpassad för min bil. Jag betalade 250 pund * 13.5 ca 3400 riksdaler. Jag tyckte också det var låga varv, men han sa ett det var helt normalt för en M3a. Det som är kul är att han har all den senaste utrustningen dvs han nollade alla småfel och la in senaste programvaran utan extra kostnad. Har fått dynon på papper, ska försöka få det via email så att jag kan lägga upp mappningen på internet. |
|
|
Men M3an varvar ju runt 7400? Mvh Per |
|
|
Länk Länk |
|
|
Jag vet inte hur det påverkar men,man brukar bänkköra bilar på "direkt" växeln i M3ans fall på 5:an där den har 1:1. Ser att den är körd på 4:an därav kanske bromsbänken räkar ut fel varv. Dvs den uppmätta toppeffekten är nog som den ska vid 7000 rpm det är bara skalningen i diagrammet som blivit fel. / John |
|
|
Ok. Det kan nog stämma. konstigt att bilen ska ge max effekt vid bara 6350. Men varför köra på 4an istället för 5an? |
|
pg_ice |
bumpar upp tråden din M3a kunde ju inte ha varit helt frisk va? du låg alltså 40hp lägre än vad den skulle ge. så vad var det för fel på den? du snackar även om att det låg felkoder och störde? hur kan dom påverka motorgången och effekten? |
Filip_J |
307 med chip EFTER mappning? Hmm, du har nog inte alla hästar hemma under huven. 321 original, jo tjena. |
|
Läs rullande landsväg ovan. Du har inte angiven motoreffekt från fabrik på drivhjulen... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det är klart att han la in den senaste programvaran.Det han gjorde var att ändra i dina mappar i orginalfilen. | |
| utväxlingen 1:1 är väl på högsta växeln i m3:ans fall på 6:an? | |
pg_ice |
växeln ska inte spela nån roll tydligen 4an körde jag på. har även sett andra dynos på M3or som kört på 4an. rullarna kalibreras vid två olika varvtal vad jag har fattat. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.