|
|
|
|---|---|
| Är det någon mer med en 118 som upplever att motorn inte svarar på gaspådrag direkt, utan det finns en fördröjning. Främst upplevs det när jag går på gas igen efter ett gasuppsläpp. Ibland känns det som om det tar upp mot en sek innan det händer något. Jag är medveten om att det inte är så mycket motor i bilen, men det lilla som finns borde väl i alla fall inte tveka. Dessutom hackar det ganska kraftigt vid motorbroms, främst på tvåans växel. Bilen har gått 1800 mil och jag upplevde det inte de första 1500. | |
|
jag har märkt detta vid start av bilen i bake. jag tror det har med programvaran i bilen. prata med BMW om detta så att du kan få en ny programvara Min BMW 116i Länk |
|
| Har upplevt samma fenomen på min 120i. Tappar kraft vid gaspådrag efter att ha släppt upp gasen. Problemet dyker inte alltid upp men det händer titt som tätt. När jag lämnade in bilen konstaterade de endast att inga felmeddelanden fanns noterade, och att det inte var mycket att göra!! Ska åka tillbaks igen och be dem kolla igen. | |
|
Jag har haft det på min 120i också. jag har bara märkt av det vid lågt varvtal på 2:an , typ vid kökörning el liknande. när man motorbromsat och ska gå på med gasen är det mycket dålig respons. Det fanns inga felkoder på min bil heller dock är den nu omtankad med ny programvara och jag har inte märkt av det sedan dess. /Johan |
|
| blir det inte lite segare reaktion med elektronisk gaspedal? | |
|
Kunta: Så kan det säkert vara. Men det borde ju isf vara lika segt varje gång. Det var det som jag irriterade mig på iaf. /johan |
|
|
Min etta smårycker vid jämn gas när bilen är kall och sammtidigt uppstår det ett surrande ljud som följer motorns varvtal men sedan när den blivit varm så slutar det. Har Ni erfarit ngt sådant? Har varit på BMWs verkstad och diagnostik kördes på bilen men inga felmeddelanden hittades. Har beställt en ny tid för uppgradering av programvaran, hoppas det hjälper. Ska lämna in bilen den 23e. /Tomas |
|
|
jag har nu varit och uppdaterat mjukvaran i bilen och den är en hel ny bil nu =) Min BMW 116i Länk |
|
|
DonAmir, vet du om det är en uppdaterad programvara eller bara ominstallation av den befintliga programvaran? Har beställt tid hos BMW i Solna för kontroll då jag upplever liknande symptom på min 116. Dom har inte stött på detta tidigare och kände inte till nåt om nån ny programvara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.