|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jepp det gör den! Framför allt när det kommer in luft på fel sida =) Mvh Björn Länk |
|
|
pg_ice: Klart du ska ha en GT-läpp, precis som Björn säger. Orginal är ju alltid orginal men i detta fallet anser iaf. jag att det är för mycket pengar för så lite. Har en kompis som säljer Riegers GT-läpp för 1150kr (lackbar) och 1998kr (kolfiber). Med reservation för att han ändrat priserna. Mvh Jimmy |
|
pg_ice |
bra pris! jag återkommer när det blir dags så kanske han kan ta hem en. det rök ju 500kr där jämfört med priset hos MH styling :) du vet inte hur man fäster kolfibervarianten? iom att jag har original M3 front så vill man gärna inte börja limma på den. varför jag tror att läppen går på mer än normalt för original är väl för att den där läppen sitter på M3 GTn. om man inte betalade för märket BMW förut så lär man göra det extra mycket för att det är just till GTn,enbart gissningar iofs. 4000:- för hela kittet hade varit normal pris,då hade man nog slagit till |
|
pg_ice: Javisst det ska vara Sveriges billigaste, bara att höra av dig så tar jag fram ett dagsfärskt pris. Vet att han brukar säga att hans lev. brukar ändra de där priserna ganska ofta. Finns många sätt att fästa läppen. Det enklaste sättet är att hålla den på plats med hjälp av tex. två polare och sen drar i de skruvar som medföljer med en skruvdragare. Men detta montage sätt ”lockar dock” till stölder då det är ganska lätt att få bort läppen också, även om läppen sitter med 15 skruvar! Jag har blev av med två kolfiberläppar på min fd. E36 328 pga. detta montagesätt. Så till slut så monterade jag läppen med genomgående bultar upp i fronten och dubbla låsmuttrar på insidan, detta kräver dock att du monterar ner fronten och gör det vid sidan av bilen. Så beroende på hur utsatt du står, garage eller inte, så välj montagesätt där efter ;). Ska du tex. ha av läppen inför vinterkörningen, vilket ju är att rekomendera, så tar det ju sin tid att montera av den med montagesätt 2. Bara att höra av dig om det blir aktuellt. Mvh Jimmy |
|
pg_ice |
tackar! stöld är jag inte orolig för,jag har garage. sen är det ingen som vågar göra nåt då vet dom vad som händer ;) återkommer som sagt |
pg_ice |
1Björn: det vart ingen billig kopia. dom ser inte alls lika kraftiga ut som original grejorna. ska iväg i morgon och hämta GT Splitters. jag börjar med dom sen blir det mitten plattan och fästena till den efteråt. nu har jag inte kollat på original fronten men finns det färdiga hål att skruva i eller måste man göra nya för att fästa splittersna i? 325an : Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.