|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
pg_ice |
tjena! grym beslutsångest här :) ska jag köpa en Rieger Kolfiber läpp till 325an eller inte. vissa gånger tycker jag det mer liknar en osthyvel,andra gånger så ser det jäkligt fett ut. jämför bild 5 och 6 kom med kommentarer! Länk |
|
Klart att du ska ha en GT läpp. Hur snyggt som helst! Men köp en orginal, den är en smula snyggare! Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
troligen skiljer det i pris :) iofs så är ju inte kolfiber läppen gratis heller men jag tror den lite gråa färgen som kolfiber har skulle passa till resten av bilen som är i Vulkan Grå. det borde passa bättre än en i svartplast du verkar inte ha den där extra skivan i mitten va? eller är det nåt extra man får köpa? |
|
Den var inte monterad på bildern från Garaget.org men om du kollar mina bilar i min profil så hittar du den. Länk Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
alright det klarnar original läppen är alltså tvådelad? ser ju lite halv grymt ut :) får fundera lite till.. |
|
Japp, tvådelad och justerbar in och ut. Man kan skjuta in den så den inte syns och dra ut den 10-15 cm längre ut än vad jag har gjort på bilderna. Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
en fråga till: går det att justera mitten skivan? om man nu vill ha den lite längre in än du har på bilden eller är den låst? |
pg_ice |
aja svar på frågan redan :) vad ligger priset på? |
|
Finns bara en nackdel med GT läppen....Den är dyr. Ca 8000:- med alla delar och fästen. Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
ouch inte sant alltså,för ett par plastbitar?? du ska inte sälja din :)? |
|
Jepp!! Nope inte alls sugen på att sälja min =) Du kan börja med att köpa splitterna som sitter på sidorna, kostar 990:- st på Bmw. Sen kan du bygga på efterhand som du känner för det. Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
1980:- för splitterna är ju rimligt menar du att mittendelen går på 6000:-? eller är det fler grejor? |
|
Läppen i mitten kostar 3000:- Den sitter med 3 st justerbara fästen. 1 i varje sida och ett lite större i mitten och dom på sidorna kostar knappt 1000:- och det i mitten kostar strax över 1000:- Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
det kostar att ligga på topp alltså |
| Klart du ska ha läpp!!! | |
|
8000!!!! Dra åt helvete, betalt kan dom i allafall ta..... Men snyggt är det, klart du ska ha :) |
|
pg_ice |
det får bli en kolfiber från Rieger för strax över 2000:- 6000 kan man ju lägga på annat :) den här varianten såg ju rätt grymt ut. Länk lackad nedre läpp så den smälter ihopp med M3 Fronten och en Kolfiber? eller vad det nu är GT läpp. det kör vi på :) |
|
Rieger läppen ser helt ok ut men dom jag har sett har varit ganska klena. Den tåler nog inga större påfrestningar men visst det går ju 4 Rieger läppar på en Bmw orginal så kör på det! =) Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
klena? hmm drar man på en trottoarkant så spelar det nog ingen roll om man har original eller rieger,både ryker nog. svider garanterat mindre med en Riger isåfall ;) utesende mässigt så kan inte jag se några större skillnader men dom kanske finns där? |
|
Nja en trottoar körning pallar nog inget med...... Mitt mitten fäste lossnade i runt 240 kmh förra sommaren med föjd att det kom in luft ovanför läppen och den fladdrade frenetiskt upp och ner och bilen krängde rejält i sidled. Efter byte av kalsonger så kunde jag konstatera att läppen fortfarande var hel och bara att fästa upp igen =) Bmw är kvallité...... Mvh Björn Länk |
|
pg_ice |
lol det var som fan :) så den påverkar downforcet så pass så bilen börjar kränga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.