AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.755

12v till laservarnare från konsol i taket?

ni
11
nikfly
530 DA -02
Ska koppla in en laservarnare i min 530D -02:a. Vet ngn om det finns att plocka 12v +/- i taket och isf var...vill inte hänga dit varnaren i rutan med spiralsladd till ciguttag...utan "gömma" varnaren uppe vid backspegeln

Ska ner till södra sverige i sommar, kan vara bra att ha.
Thommy
Gör det enkelt för dig, kör lagligt istället!

Tk
Tror du får mäta dig fram. Obs att de båda orange lysdioderna har pulsad ström från dimmern, ej användbart för annat. Om du har taklucka så kan det tänkas finnas fast plus till brytaren och motorn.

FP
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
No problem. mät o du skall hitta. försök hitta en kabel som ger 12 Volt då tändningen är på, som sagt har du taklucka så blir det enklare.

Min bil
Länk
ni
11
nikfly
530 DA -02
Ok, då är det bara att mäta sig fram

Tack för svaren...
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Bor du i Luleå?? I så fall kan du komma förbi o kolla om du vill.
mvh
Göran

Min bil
Länk
ni
11
nikfly
530 DA -02
Hej Forry, jajjemän, bor i Luleå. Ska testa att mäta in helgen, om jag inte får tilol det så kontaktar jag dig. Ska fara ner till Gotland med husvagn på måndag, därav laservarnaren....vill ju inte bli fotad av skåpen i 95-100 på 90 väg med husvagn bak...har nyss fått brev från trafikpolisen med 82 på 70 sträcka...1000 kr, bilden var dessutom bra så jag kunde inte neka :-(
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
I handsfacket till vänster sitter en liten kontakt.. Tror det är till laddning av ficklampa. Där kan du ta ström.
ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
var köpte du laservarnare?? är intresserad av att ha sån typ till min bil.
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
gör hellre så här, ta strömmen från en strömbrytare som du placerar "dolt" någonstans, dra kabeln upp till laservarnaren, lite extra jobb men det lönar sig ... FÖR om polisen stoppar dig ändå så brukar dom test "skjuta" med deras laser om dom misstänker något, och då kommer du att bli avslöjad om dom hör eller ser den.

så montera dit en strömbytare :)

########
# PAJALA #
########
ni
11
nikfly
530 DA -02
Bra tips gällande dold kontakt!

Jag köpte den via kontakt i Luleå, kostande kring 1800 kr, men vet att det finns många på blocket. Problemet är vilken modell, eftersom de byter ut alla kameror i skåpen nu så vet jag inte om den jag har fungerar - hört talas om ngt nytt lasersystem som en del varnare inte klarar. Vi får väl se om den tjuter något nästa vecka...

/Niklas
Obs att alla kameraskåp, gamla som nya använder radar, inte laser.

FP
ni
11
nikfly
530 DA -02
å fan...men då måste min varnare även ta radar - för den tjuter när man kör förbi skåp som innehåller kamera.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
nikfly* antar att vi kanske har samma leverantör:-D
Jag har haft min uppe vid spegeln, men då jag hörde att Farbror Haffa tagit några på stan så ändrade jag placering, dom såg varnaren genom bakrutan och slog på blåljusen.

Skall kolla ikväll vilken kabel jag anslöt till.Jag drog ledningen osynligt ända ner till vindrutestolpen, har varnaren till vänster om instrumenthuset, där har den bra sikt.

Mvh
Forry

Min bil
Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag säljer Cobra 9730 på blocket. Dessa tar allt som finns just nu.

Hör av er vid intresse.

Autopower rabatt :-)
ni
11
nikfly
530 DA -02
..kopplade in den på kablarna som går till belysningen framför HF mik och lucköppningen i taket. Inga problem. Men jag hittade bara +12v konstantspänning, den andra +12v gick över instrumentdimmern. Men man får slå av den manuelt eller montera ner den. Det funkar....

Har någon testat att montera den helt dolt? Alltså gömt varnaren innaför intrumentbräda eller liknande - hört att det fungerar ganska bra men man vill ju inte chansa!

Du måste ha fri sikt för detektorn, allt annat är bara skrönor. En radardetektor (radiovågor) kan möjligen funka dold när man kommer inom några meter från en sändare, förutom riktigt kraftiga sändare som fartygs eller flygradar.

FP
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
varför inte öppna upp den och ta loss detektorn om det går, den går säkert att montera dold vid luck öppnaren/spegeln, sen är det bara att gömma enheten någon annanstans.

voice mode på och sen är det bara att köra, vem bryr sig om lite
blinkande dioder och sånt tjafs :)

+ att sen monterar man en strömbrytare och allt är frid och fröjd.

Polisen kan ju inte beslagta något som dom inte ser, oftast brukar dom köra upp vid bilen och spana efter radarvarnare som dom flesta monterar synligt på framrutan.

########
# PAJALA #
########
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Pajala, jag har faktist gått med dom tankarna, att plocka isär den, sensorn borde ju kunna döljas rätt bra, som du säjer vem bryr sej om en massa dioder knappar o lullull..

Iden är bra(tycker jag)

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.