|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har startproblem med min BMW 524td. Den glöder som vanligt och det finns batteri (har testat med ett annat också). Ibland när bilen stått still länge orkar den dra runt startmotorn segt något varv, sen dör den. Då klickar det bara från startmotorn. Hade ungefär samma fel på min BMW 525 tds men då gick det att knacka på startmotorn så startade den.. Men på 524an går det alltså INTE att knacka igång den. Undra nu vad ni tror kan vara fel.. Kan det vara kolen som är slut eller solenoiden? (tror på kolen, men vet inte alls..) Är tacksam för alla svar! MVH/ Olle | |
|
Jag tycker ändå det låter som batteriet... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Batteriet är taget från BMW 525tdsa'n och det fungerade ju i den? Visserligen är startmotorn kapput på den med, men det är bara att knacka lite lätt på startmotorn så startade den. Om det vore för batteriet så borde det väl knappast gå att belasta det med vindrutetorkar och spruta spolarvätska, fläkten igång på fullt och spela musik, eller? :/.. Sen kan det börja ryka vid stora pluskabeln till startmotorn, när man försöker starta den och ingenting händer, utom att det klickar i något relä (eller i startmotorn).. Började ryka likadant från 525tdsan om man gned länge på startmotorn utan att den ville starta.. MVH/ Olle |
|
|
Ska mäta upp med voltmeter imorrgon (onsdag) och titta vad som kan vara fel.. återkommer,, |
|
| Hittat felet! Tog isär startmotorn idag, kugghjulen inne i startmotorn har kuggat ur och det var bara massa metallskrot i startmotorn.. Haha. Tyckte det var roligt att se vad som hade hänt! ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.