|
|
|
|---|---|
|
Det finns ungefär 13.000 poster om språkbyten men inget som svarar på min fråga. Alla felkoder kommer på tyska. Har ändrat språk både med check control knappen och "manuellt" i OBCn (test 11 med olåst OBC). Det står heller inte i stora displayen vilket språk som det blir bytt till, bara i den lilla OBC rutan bredvid stereon. I någons fall var det SI kondensatorerna som bråkade men där fanns även störningar i övriga instrumenten. Jag inte har några andra störningar än språket i mätarpanelen, kan det ändå vara SI kondensatorerna? Lite onödigt att börja löda om det inte är de som är felet.. Tacksam för svar. | |
|
Är du helt säker på att du ändrat språket då? inte mkt annat än felkoderna som visas på tyska så det kan vara svårt att se att den ändrar språk. Hur gick du tillväga med att ändra? På min OBC så håller man in check i ca 15 sec med nyckeln på första läget tills det ploppar upp ENGLISH i stora displayen. |
|
|
Precis som skrifterna och du förevisar. "Radioläget" på nyckeln och håller in cc knappen 10-15 sek. Det visas i lilla displayen vilket språk som valts. Samt ändrar klockan från 12 timmars till 24 timmars system beroende på om man har "English UK" eller English US", "UHR" för tyska osv.. Enda som stora displayen säger är felkoderna men detta först när tändningen är påslagen förståss. Prövade även ta "mätartestet" eller vad det nu heter. När värme och bränlse mätarn går i botten en vända och hastighets och varv mätarna går upp till ungefär halva. I detta test lyser hela displayen upp och det står en massa saker om ramnummer, BMW nummer osv. Så själva mätar panelen är nog prima. Kanske.. |
|
|
OBC och CC har hamnat i otakt med varandra. Jag har för mig att andra här har löst det genom att plocka ur OBC:n och sedan välja tyska på CC. När OBC:n är återmonterad byter man till engelska igen, då ändras båda. Det är möjligt att det fungerar att välja tyska, göra en reset Länk (TEST21) och sedan väja engelska i CC. Men prova att söka, det finns en del skrivet förut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Gjorde en reset igår och prövade på nytt. Nu verkar allt funka fint igen.. Skumt.. Men man ska inte gnälla, sällan man får så billiga lösningar på problemen. =D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.