|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tror panelen att en 740iA -97, med drygt 17800 mil på mätaren kan vara värd? Seriös nyimport (från BMW), 2 ägare, full servicebok. Arktissilver med svart fulläder och shadowline! Mycket välutrustad, exempelvis: Navi/TV Skinn (Volleder) Komfortstolar med minne HiFi med DSP Telefon Xenon PDC EDC Avbländbara backspeglar runtom Växlare Klima med kontroller både fram och bak! Sidoairbags Rollos bak+bakrutor ASC+T Larm Steptronic Servotronic Elnackstöd bak Och lite till... Vad tror ni att denna kan betinga för värde? Plus enligt mig för mycket attraktiv färgkombo och BRA utrustning. Minus för miltalet. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk | |
|
90tkr om den saknar fel, miltalet räknar jag som normalt, under 150tkm på en prefacelift E38 är ovanligt, håller med om färgerna. Har den taklucka? Det tycker jag är ett krav för att kunna benämnas som mycket välutrustad=) För €11900 "hos Tysk BMWhandlare med garanti" finns det en 11/97 Orientblå över grått Montanaläder med 130tkm bakom sig, saknar EDC men har glaslucka och 18", den var en av dom bilar jag använde som mall för priset. Mvh Stephan |
|
| Som Stephan säger - 90 tkr. | |
| Elnackstöd bak - ovanligt, nördigt och alldeles underbart :D | |
| Kring åttio kkr plus minus fem | |
|
tror ung som asken kanske 75 +-5 ksek i slutpris. |
|
|
Bilen har förstås lucka, glömde notera det. Och någon -97 är det nog inte... den har Erstzulassung 96/06... så den lär bli en -96 i Sverige. Tack för er Input, hur som helst! Jag skulle själv tro att den kan vara värd 85-95 000:- beroende på fälgar och skick! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Frågan du ska ställa dig hur mycket kan du tänka dig att betala för bilen, är det priset som du värderar den till eller något annat.... Bara för att bilen är värderad till ett pris behöver inte betyda att man är villig att betala det priset vid en försäljning, ibland kan man säkert betala både mindre och mer av olika orsaker. |
|
|
Jag vet mycket väl vad jag är beredd att betala för bilen :) Frågan är dock vad den senare kan säljas för till någon annan - det är två olika saker, och därför ber jag er om hjälp :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Köper du bilen för att sälja den eller köper du bilen för trivas och njutas i? |
|
|
starre, Jag köper eventuellt bilen, sen får vi se om den ska behållas eller säljas! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Massor med landsvägslok för pengarna, vilket brukar vara fallet med E38. Tacksam färg att hålla efter med :) Har den dragkrok? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan, Nix, inget drag, däremot Standheizung :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Nu sjönk värdet, 96orna har ZFHp30-lådan fram till oktober (10/96) och är värda lite mindre, tror nu på 80tkr :) | |
|
Kan vara 5HP24 också, de paralellmonterades några månader 1996, men sannolikt så är det 5HP30. Ser dock inte varför detta skulle sänka värdet med 10 000:- . Enligt min uppfattning så rasar 5HP30 varken mer ofta eller mer sällan än 5HP24... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Jag har läst trådar om 5hp30-lådor som rasat, men aldrig 5hp24? /Olof |
|
|
Olof, Exempel: Länk Minns också att jag läst om minst en 540iA E39 med rasad låda. 5HP30 uppdaterades säkerligen under sin produktionstid... och de flesta plastkuleproblem man läst om har gällt gamla E34:or och E32:or, E38/E31 verkar klara sig bättre. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ok, verkar dock inte vara så många kända fall som med 5hp30. /Olof |
|
|
Skulle också tro att 5HP-30 har uppdaterats under produktionstiden.. är ju inte många E38or som har haft problem utan mest dom äldre modellerna som sagt. Alla 750i E38 har väl 30-lådan, och växellådsras är väl inget som förekommer särskilt frekvent. BMW CS #5139 |
|
| Lamellhuset som spricker vid hård backning färstärktes ju för varje år sedan 1993 och en tid framöver. Förstärkte säkert hela lådan :) | |
|
Teoretiskt sett så borde en 740iA 4,4 ha bättre hållbarhet tillsammans med 5HP30 än med 5HP24. Den förstnämnda lådan tål ju 560 newtonmeter, medan 5HP24 endast pallar 440nm :) Nåja, jag inväntar bilder och mer info om bilen, sen får vi se om det kan bli något :) Fortsätt gärna komma med värderingar! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.