AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.413

Fixa punktering med "fix på burk"..

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Funderade ang en sak igår. Om man lagar en punka med sån "flaska" man köper på macken. Hur pass bra lagas punkan då?

Är den bara tillfällig lagning eller går de att fortsätta köra?

// M.v.h. Daniel
Gemini__
Tillfällig lagning (om det nu fungerar överhuvudtaget), inget annat!

Välkommen till forumet förresten.

Mvh:
Thomas
Gemini__
sorry glöm det sista jag skrev, det var inte menat till dig =)
Stekaren
Behövs ca 4 burkar till ett hjul om d ska vara ok, iaf dem från Biltema.
....och du får själv ett helvete om punkasprayen läcker ut och hamnar på lacken. Polarens farsa fick det på sin bakkofångare och det gick aldrig att få bort så den lackades sedermera om = det blev en onödigt dyr historia.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
En vän till mig körde 300km/h med punkaspray i höger bak. Inga problem, han hade väl änglavakt då?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Visste inte om att båda framdäcken på min gamla E34 var lagade med punka spray av tidigare ägaren.
När det blev dags för däckbyte så var det obalans i dom så jag åkte för att få balanserat. Däckkillen höll på att bli galen då han försökte balansera dom, så fort dom kom av maskinen o på bilen så skakade det som faan, efter 5 gånger ledsnade jag o köpte ett par nya däck. När däcken krängdes av så såg man ju varför det inte gick att få balans.. Därinne låg en sörja som luktade f**n , klumpar, en massa vätska och en blöt slemmig gummiaktig hinna i hela däcket(däcken)

Ingen punkasprej för mej.

Min bil
Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tack för era svar. Hjulet i fråga är ett 13" hjul. Har lagt den i reservhjulbaljan nu o satt på reservhjulet. Ska åka förbi nån däckfirma o skaffa ett beg 13" däck. Känns säkrast så fast att det inte är en 300km/h bil man snackar om =)

// M.v.h. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.