|
|
|
|---|---|
|
Jeg har en M30 motor i min E28. Med manuel 5 trins gearkasse. I tomgang er der en lyd fra gearkasse/kobling, jeg hører den når jeg har døren åben - den forsvinder så snart jeg kobler ud. Forsvinder helt. Er det udrykkerlejet på koblingen som er fejl på? - Er det en aksel i gearkassen som rasler? Er det fordi det er sommer og jeg har ATF DEXRON II olie i min manuelle gearkasse? Rød automatgearolie. Hvordan kan jeg vide om det er koblingen som behöver skiftes - eller om det gearkassen (og er det ufarligt om det er gearkassen?). Desuden har jeg en skarpere knast i min M30 motor, den er 280 grader og jeg har forstærkede ventilfjedrer. Hvordan skal ventilerne så stilles når jeg har skarp knast i? 0,30/0,30 mm (kold) eller, pga skarpe knast, 0,25/0,25 mm? Mange hilsner fra Danmark Lars Hilsen Lars | |
|
Förmodligen lagret på ingående axeln. Inuti lådan alltså. Jag har precis samma ljud på min touring, och har haft det på en tidigare bmw. När urtrampningslagret är dåligt kommer oljudet när du trampar ner pedalen. |
|
|
Ja - det er også min fornemmelse. Ved du om det evt hjælper at skifte gearolien til en tykkere end ATF DEXRON II, automat olien? Eller er det ligemeget med den lyd? Hilsen Lars |
|
|
Hej Rassel i bottenstocken är inte ovanligt. Testa att byta till Redline MTL, flera har blivit hjälpta, även jag. Matthias |
|
|
Hej Matthias, Ok - det skal jeg prøve. Har også hørt at MOBIL fuldsyntetisk 75W/80 skulle være helt fantastisk - men koster + 300 kr pr liter.. Erv Redline "brandname" (altså ligesom CASTROL, eller SHELL OIL) - og MTL olietypen..? Hilsen Lars |
|
|
Ja, Redline har många oljor. MTL = Manual Transmission Lubricant Säljes av bla Autoexperten i Sverige. Matthias |
|
|
Har fundet Autooexperten i Sverige - og de har Redline produkter. Nu er jeg spændt på om de evt vil sende til DK - man kan ikke købe Redline produkter i DK. Lars Hilsen Lars |
|
|
Är Redline MTL något att rekommendera för en 523 E39? Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Hi Highspeed_M5 Om jeg har råd til ikke at køre tysk........? Jeg kører altid tyske biler og altid BMW. Forstår ikke spørgsmålet rigtigt.. Hilsen Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.