|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar det att byta en ruta på en E36 coupé? Jag var in och frågade hos en glasmästare och fick ett pris. Men är lite nyfiken på vad det brukar kosta ungefär? Skiljer det mycket mellan alla olika firmor? Vet att det skiljer hur mycket man som kund får betala, länsförsäkringar tar 35%, etc. | |
| Står på försäkringen. | |
|
suck,,,,, Tar det igen då! Jag har 35% av kostnaden (ja, står i försäkringspappret),,,, så frågan är väl då: Vad är den totala kostanden för att byta en vindruta? Är mest nyfiken bara. |
|
| Jag har Folksam där står det 1700 kr klart och tydligt har nyss bytt ruta. | |
| Den totala kostnaden brukar väl ligga runt 5000:- | |
|
Jag jobbar som bilglasmästare, du har 35% säger du. Det ger en självrisk på 1,657 kr. Din ruta heter 1819 och leverantören är Pilkington, den finns med eller utan grön toning upptill, heter alltså 1819G eller 1819GG. Det kan bli billigare också, vi kan ge rabatt på självrisken t.ex, men 1,657 är kostanaden enligt alla konster och regler. Då ingår ny fönster list (obligatorisk) samt en miljöavgift på 50 kr eftersom vi återvinner glaset. Så är det med den saken. |
|
|
magican; Tack! Sådant svar jag vill! Jag bytte rutan idag, så väntar på att limmet ska torka. Så blev att vänta till morgondagen innan man kan tuta o köra. 1819GG fick det bli, jag trodde toningen upptill var svart, men det blev bra iaf. Jag fick ett bra pris på det oxå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.