|
|
|
|---|---|
|
Mitt HC värde är för högt (288 får va 100) har fixat en massa och allt är tätt, verkstaden säger att byta katten är sista utvägen.. funderar på vilken jag ska köpa, biltema har en universal för 900 kr, vad tror ni om den? en beg original kostar nämligen 2500 kr ca.. en kompis sa att han trodde att min bil har två stycken katalysatorer, det kan väl inte vara möjligt, eller? mvh | |
| Nej du har en men med dubbla ingångar och utgångar så en universal kat som passar blir nog svårt att få tag i se= Länk | |
|
Hej! Om HC är högt så bör även CO vara högt. Hur är det med servicestatusen? Gammal olja, mycket slitna stift kan påverka HC halten. Mvh Jonas |
|
| Precis som 480mogge säger. Byt olja, oljefilter, luftfilter och tändstift så kommer den gå igenom tror jag. Jag gjorde samma på min brors 525i -93 som inte gick igenom pga för högt HC. Det hjälper också om du varmkör bilen riktigt ordentligt på motorvägen innan den ska besiktigas. | |
|
tack hewi för bild, allt sånt är bytt.. dom flesta tror inte på katten.. en vän tyckte den spruta ut mycket gråa avgaser, och när man håller för avgasröret blir man fuktig på handen. ska få avgaserna i vattnet kollad snart.. blaah. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.