|
|
|
|---|---|
| Hejsan, vart kan ja köpa en slutljuddämpare som passar orginal rören bör vara 2st 2" rör som kommer bak under bilen, eller? | |
| Bakre ljuddämpare kostar 2935 på mekonomen till 525-95 | |
| Jojo den hade jag också kunnat hitta men mena något med lite "roligare" ändrör och kanske bättre muller också! typ ett stort "platt" ändrör eller nåt... | |
| Det billigaste är nog att titta på universaldelar. Det finns ju adapters att köpa som grenar ihop dina två rör till ett. Därefter är det bara att välja valfritt bland alla leverantörer. En sportdämpare från simons brukar ligga på runt 800 kr. Sedan är det bara att köpa lite smått och gott från biltema för att fixa en universal upphängning av burken :) | |
| Passa er för ljuddämpare på Mekonomen. Åtminstone bakre ljuddämparen till min iX var värdelös. Själva dämparen möjligen ok, men fästbandet rostade upp efter knappa 2 år och tog med sig dämparen ner i rsostträsket. Blev en orginal efter det och den ser fortfarande ut som ny efter 3 år. | |
| Skriv vad du menar nästa gång då man inte kan läsa dina tankar. Sportsystem finns en uppsjö av och det borde väl du inte ha några problem att hitta , annars finns det firmor som t.ex Avgassystemet AB i Bromma som bygger avgassytem på plats enl dina önskemål , vill du pussla ihop ett själv så blir det till att måtta allting och köpa det du behöver på t.ex Micro , vad jag hört är det bäst med dubbla rör i mindre dim hela vägen bak än ett grövre till 6+8:a cylindriga motorer men jag vet inte om det gör ngn skillnad direkt på en standard bil med relativt låg effekt i motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.