|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur vet man om det är m-chassi man har? Tänkte köpa nya fjädrar till min 318i -92 men jag vet inte om det är m-chassi.. funderar också om det funkar med 225/40/18 med en sänkningssats som sänker 50 fram och 30 bak? på fordonsfakta står det att mitt chassi heter: WBACA31000FB17763 | |
|
Ring till en BMW återförsäljare så kan de kolla upp det på sin dator genom att du ger dem regnummret på din bil. Har dock inte hört talas om M-chassi på en vanlig 318 om man bortser från 318iS. Men ring och kolla för säkerhetsskull. Ska du sänka bilen så bör du även byta dämparna eftersom de annars jobbar i fel lägen och det kan bli både livsfarlig väghållning + att dämparna tar slut fortare om du har otur. Finns satser med både dämpare och fjädrar som inte är så blodigt dyra. Satsa hellre lite mer pengar på ex Sachs, Bilstein, Koni än att köpa budgetgrejer som håller ett halvår och läcker som såll. Jag vet inte men i mina öron så låter det som om det kommer bli väldigt väldigt tajt i hjulhuset . Kolla "sök inlägg" så bör du hitta fler med samma tanke och hur det löste problemet. MVH |
|
|
Vad är meningen med M-chassi om enda sättet att kolla om man har det är att kolla med återförsäljare, borde märkas ganska tydligt med tanke på vad det en gång kostat extra. Vänligen Stefan |
|
|
Meningen är att det är styvare fjädring och att den är lägre. |
|
| Det är verkligen inte det lättaste att hitta fjädrar till m-chassit! Vet ej heller hur mycket jag vågar sänka.. får tag på fjädrar som sänker 30 bak och 50 fram för typ 1500:-.. men om chassit redan är fabrikssänkt så antar jag att det inte får plats med mina 225/40/18 fälgar? | |
|
Westerdahl: hade ovan nämnda person kört en annan bil som han visste hade eller har ej M-chassi så hade han säkert inte frågat.. Vet man inte med säkerhet om man har det eller ej och aldrig provat annan bil kan de säkert va svårt att veta //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Har 235/45/17 på min sänkta 325:a å det är på håret att det går men 225/40/18 blir ju ungefär samma höjd på? så det kan gå.. |
|
|
235/40 17 funkar perfekt på min jag har M-chassi och en annan sänkning på det finns tyvärr inga tillgängliga bilder men det funkar säkert bra,det tar inte i på bredden med fullpackning. Mpower |
|
|
Stabilisatorstagen är kraftigare på bilar med M-chassi, mät dessa så vet du, det som gäller är följande; "kollad modell 318i E36 M40" Fram Bilar utan M, till 10/91 20mm Bilar utan M, från 10/91 till 6/92 24mm Bilar utan M, från 6/92 23,5mm Bilar med M, till 10/91 22mm Bilar med M, från 10/91 26mm Bak Bilar utan M, till 6/92 17mm Bilar utan M, från 6/92 15mm Bilar med M, till 10/91 19mm Bilar med M, från 10/91 18mm Jag rekommenderar byte av stagen till den kraftigaste modellen, det är en rejäl skillnad mellan uppförande på E34 med och utan M-chassi och då är den utan sänkt, det hjälper inte den kränger obehagligt mycket. Mvh Stephan |
|
|
Tack för alla svaren! Betan - vad har du för sänkning på din bil? |
|
|
Företag/dämpare&fjädrar finns på Power tech.de bakdäcken går under skärmen och framdäcken jämt med skärmen jag brukar inte möta E-36 or som är lägre men det finns självklart. Dem satt på när jag köpte bilen för drygt ett årsen i tyskland. Mpower |
|
|
Ncakvridarn:Hur många mm Powertech sänker vet jag inte men en del iaf. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.