AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
933

Kraschad csi front

Ro
17
Rogge K
840 -94
Hej..
Körde emot en kant och spräckte nederdelen på frontspoilern, (nästan helt av) är det någon som vet om det går att hitta begagnade csi fronter eller om det håller att glasfiberspackla ihop den och lackera???

Gemini__
Går garanterat att fixa på egen hand (eller lämna iväg till någon kunnig såklart om man vill det), ska inte vara nödvändigt att införskaffa en ny.

Mvh:
Thomas
Ro
17
Rogge K
840 -94
Tjena Thomas
Ja det är väl bara till att kavla upp armarna och skruva ner fronten.
Har hört att det inte håller att spackla utan att det spricker men det är väl bara att testa o se.
Hur funkar det med airbagen? Sitter där givare i fronten som måste kopplas bort eller något annat som jag bör tänka på innan demontering?
Tacksam för alla tips jag kan få... MVH Roger

Gemini__
Har inte själv utfört någon liknande operation, har ist sneglat på hur andra går tillväga =) En av mina händiga kompisar lagade precis sin spoiler/kjol. Spoilern ser bra ut, bilen i övrigt har mycket bra finish så om det skulle bli ett dåligt resultat skulle det synas direkt. Bakkjolen var i ett uselt skick (dyr eftermarknadskjol dock så det var lönt att laga). Han har även lagat andras också, med bra resultat som följd.

Mvh:
Thomas
Ro
17
Rogge K
840 -94
Hej
Din kompis kanske skulle kunna tänka sig att laga min spoiler mot en viss ersättning.
Om han har tid o lust får han gärna kontakta mig på 070-25 77 629
Mvh Roger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.