AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
970

Blev svårstartad över en natt, vad beror det på?

STi
Hej har sökt en hel del här på forumet men inte hittat något riktigt bra svar.

Problemet är som så att bilen har varit hut lättstartad som hellst tidigare, aldrig varit några problem att starta den. Men mu en morgon så var den ganska seg fick mala å små gasa för att hålla den vid liv. Jag trodde att det var en engångshändelse, men när den har varit lika seg varje gång nu när den är kall så har jag insett att något inte är riktigt som det ska.

Toppen är nyligen renoverad och det sitter en 284 kam i den. Sen renoveringen har det inte varit några som hellst problem med att starta bilen. Men antar att det är någon givare eller något som ballat ur för den är ju som sagt bara svårtstartad när den är kall. Har för mig att det sitter en blå givare uppe vid termostathuset som har med styrningen till start att göra.

Hur ska jag felsöka i vilken ordning och vart ska jag börja.

Det rör sig om en M20B25 motor från 1989
Ska tilllägga att bilen går som en klocka när man väl fått igång den.

Tacksam för svar
MvH Jimmie
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Har själv nästan samma problem. uppstår när bilen stått 24h och inte när man startar den varje morgon på väg till jobbet!

Startade upp en tråd ang. detta och fick som svar att de skulle vara backventilen till bränslepumpen! Har även rådfrågat en på jobbet som är duktig på bilar å han sa samma sak!

Så en bra gissning är ju att de är detta!
STi
Har du kollat det på din än?
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Nope, d ha ja inte gjort! Lider inte av problem så mycke när jag för de mesta använder bilen varje dag.

Dock så har jag en kompis kompis som hade samma problem å d blev bra när han bytte!

Annars går d ju köpa/låna en tryckmätare å se om trycket sjunker
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
skulle kunna tro att det är så att det kryper fukt i tändkablarna och det blir överslag hade det på min gamla volvo så fort det blev kallt.. försvann när bilen hade blivit varm och kablarna förmodligen torkat.
STi
Vadrifrån kommer fukten? det är ju värsta torkan ute ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.