|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt sänka bilen med H&R fjädrar. 55 fram 35 bak. Klarar orginadämparna detta? | |
|
Jag skulle tro att dom INTE gör det. Jag monterade H&R fjädrar i helgen, men jag valde 35/20 sänkning. Jag har redan M-paketet med 20 mm sänkning och då funkar orginaldämparna. Kanske med en något förkortat livslängd. Men om du inte har orginalsänkning så skulle jag tro att dom ger upp ganska fort. Enligt infon från H&R som låg med i paketet så bör dämpare med 8000 mil eller mer på nacken bytas ut i samband med fjäderbytet. Cupkitet från H&R kostade runt 7.800 SEK, lite för mycket då jag bara var ute efter att snygga till linjerna lite med nya 18". Väghållningen är tillräcklig i orginal för mig. |
|
|
Då så blir detta intressant,har inte för avsikt att byta dämparna. (det blir ngt dyrt). Jag har även ett m-sportpkt med en sänkning som följd.Så min fråga är: blev din sänkning som du hade tänkt dig eller sänkte den endast 15mm fram,eftersom du redan hade en sänkning på 20mm? |
|
|
Min sänkning blev precis som jag ville. Jag har för mig att orginal sänkningen fram är 15 mm, så jag fick 20 mm lägre. När jag ställde fjädrarna bredvid varandra så var skillnaden 1 varv. Nu ligger skärmkanten kant-i-kant med däcket både fram och bak och glappet är borta. Kilformen är också kvar. Det löste mitt problem iallafall så nu är stuket mer rätt. |
|
|
Har en liten fråga till.Är det en coupe eller sedan(limo) du har? Fick precis reda på att coupen är lägre än sedanen redan ifrån orginal. Oavsett om båda bilarna är m-utrustade så är coupen 20mm lägre. |
|
|
Det beror på att sportchassi är standard på E46 Coupe. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.