|
|
|
|---|---|
|
tjenare, har börjat fått upp ögonen för 328 / 325 e46, finns dessa med diffbroms? te.x som tillval som på e36an...? Hur bra håller sig dessa bilar om man är ute och busar? Vad ger vika? // Mathias | |
|
Jag har inte diffbroms på min. Det är en 330Ci 2001. Men jag skulle gärna vilja veta vad det kostar att fixa, och vem man ska kontakta!! Skicka gärna privatmeddelande eller skriv i tråden :) |
|
|
Jag har diffbroms på min, dvs man ritar två spår... Undrar om det var standard 98-00 på sportpaketen sen en option? /Thomas |
|
|
tussipupp ritar du ALLTID två spår?, även om du står på grus med ena och asfalt med andra? Ingen som kan "fixa" en till mig? :) |
|
|
det är bara M3E46 som har en "riktig" diffbroms. Den är elektrisk på de övriga för att fungera med ASC/DSC. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan, hur beter sig en elektronisk diffbroms? Låser den upp vid vissa hastigheter, som en slungare? Likvärdigt, vad ska till för att den ska låsa? |
|
|
Funktionen är att ABSen bromsar det spinnande hjulet så att kraften delas till det "fasta" hjulet, precis som den mekaniska diffbromsen. Väguppförandet är däremot HELT annorlunda :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Dom sagt finns ingen E46 förutom M3 som har diffbroms från fabrik ! Fanns inte ens som tillval !! |
|
|
Hur såg det ut på 5serien e39 då? 540 te.x? Åka bil utan diffbroms går ju inte =/ |
|
|
djstiv: Ärligt talat inte provat på grus men var precis ute på asflat och visst fick jag två 1,5meters ränder innan det greppade... /Thomas |
|
|
Isåfall är det något fel på din E46 328. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
E39 har inte heller någon diffbroms som tillval. Undantag M5 då, där de är standard precis som på M3E46. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Du brukar ju inte ha fel... Märkligt, får ta ett kort på härket i em Återkommer /Thomas |
|
|
Alltså, jag betvivlar inte att din bil gör så, jag konstaterar bara att den inte skall göra det :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Min bil brukar ibland rita 2 sträck också. Men det varierar. När man snurrar runt så känner man direkt om den diffar eller ej, tråkigt när den diffar :( vill ha bort det omedelbums!...Men det går inte? |
|
| Tror att Alpina gör sina egna diffar, du kan väl försöka kolla. Kommer säkert kosta som ett motorbyte att få en diff beställd, sen är de inte säkert att utväxlingen/kardanlängden är rätt. Men är du villig så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.