|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som kollat på denna bil, väcker starkt begär hos mig... Länk | |
Gemini__ |
Vill ha!! Riktigt fräsch vagn, bara att köpa om den är i ett bra skick. Mvh: Thomas |
| ser ju väldigt bra ut... den bilen i alpina version är så himla snygg.. är den fin o ud har råd så köp köp köp | |
|
Tyvärr går nog inte kärringen att övertala att jag måste ha en 850 till.... |
|
| 1995: Sälj 740an och ge frugan en egen bil sen får du köpa Alpinan:) | |
|
den vore någe...kan ju ta lån men vetefasen om jag vågar...blir jäkligt dyrt om det pajar någe...dyrt som det är med 635an nu ju!.... FREDDAN |
|
|
Alpina B12 5.0 har 350hk. Undrar vart han har hittat de ytterliggare 25 hästarna?? Ett chip har ju inte mycket att hämta på en Alpina och dyrare trim brukar man ju inte utelämna i annonsen... :-) Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Vägverkets uppgifter... Regnr: JPJ464 Färg: SVART Fabrikat: BMW 850 CIA ALPINA Årsmodell: 1992 Fordonsslag: PB Chassinummer: BC50C02D110067 Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2005-10-07) Antal ägare: 10 Datum för första reg.: 1995-08-16 Producentansvarig: I trafik första gång: 1995-08-24 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Tekniska data Effekt kW: 220 Däckdimension fram: Däckdimension bak: 285/35R18 |
|
|
De säger ju att man ska köpa den bil man helst skulle vilja äga...DEN bilen skulle jag vilja äga, men tyvärr så brister det i börsen för tillfället :) Mvh Janne. |
|
|
Verkar vara en del som delar min smak, min 850 ser nästa helt lika dan ut -men den saknar de vackra Alpina dekalerna.... Frugan vägrar släppa sin 740 och jag har svårt för att släppa 850:n, vilka problem man har.... |
|
|
1995, har du inte barn som skulle behöva ha bil framöver? :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Abbe, Jag har försökt med det argumentet men det biter inte på frugan... |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag är själv sambo - inte gift dock - men känner jag för att köpa 10 bilar till och ett par motorcyklar så har ju inte tjejen nåt att säga om det. Det är ju mina pengar. Har 3 motorcyklar och en bmw750. En E38 är på ingång att ha som bruksbil samt en till motorcykel - för att jag vill. Vad tjejen säger om det? "Varför?" För att jag kan brukar jag svara..... =) Vad hade frun gjort då om du kommit med en 850 till? |
|
Sålänge man har delad ekonomi och inte är alltför snål i övrigt borde inte ens respektive ha några problem kan man tycka. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Även om man har delad ekonomi och inte är snål så är det väl inte "bara" och handla en bil i 150k pris klassen? Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Underliga uppgifter vägverket har på den bilen. Det borde vara BMW Alpina B12 5,0 Coupé och 257 KW. Mvh Sten |
|
|
Om jag inte minns totalt fel så är den denna bil som diskuteras i följande trådar; Länk Länk Jag tolkar det som att dessa trådar höjer ett varningens fingen ang. den bilen. |
|
|
Abbe: Det beror väl på ekonomin. :) Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Jovisst är det så, men även om man har pengarna så är det ju bäst för hos friden att man kommer överens om saker och ting man ska köpa, om man är rädd om sin partner! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Jo, det var ju det jag var inne på när jag skrev "snål". Det är inte så lyckat för familjefriden om man snålar med möbelinköp, semester och dylikt, för att sedan slänga ut 150tkr på ett bräde på privat egotripp i form av en sportbil. Men om man inte "snålar" så borde det inte vara några problem anser jag. Om det ändå blir ett "problem" så får man nog fint finna sig i att man inte har delad ekonomi... :-) Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Hellboy har en viktig poäng. Som singel är det ens mänskliga rättighet i att handla allt på extrapris och strunta i heminredning och annat trams för att kunna finansiera en fet bil. Men hur attraktiv blir man i längden med den livsstilen. Ett tips till 1995 om hustrun är svårövertalad. Hitta en bil för 200-250 Tkr som du vet att hon inte kommer att gilla, visa upp den och hota med skilsmässa om du inte får köpa den. När hon sedan säger nej, återkom med 850;n och säg att den är ett kompromissförslag som du till nöds kan acceptera om du inte får köpa den andra bilen. Kan funka. ;-) Don't dream it, drive it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.